Yumurtalık Kisti Tedavisi İstanbul

Yumurtalık kisti tedavisi İstanbul, yumurtlama işlevinde meydana gelen sorunlar nedeniyle ortaya çıkan ve üzerinde veya içinde bulunabilen yumurtalık kistlerinin tedavi edilmesi amacıyla yapılan uygulamalardır. Rahmin sağ ve sol yanında birer tane olmak üzere, kadınlarda iki adet yumurtalık bulunur. Bu yumurtalıkların içerisinde ise bireyin yumurta rezervleri yer alır. Bu rezerv içerisinde yer alan olgunlaşmamış yumurta hücreleri, ergenliğe giren bireylerde, her ay belli sayıda olmak üzere olgunlaşırlar. Bu süreç bireyin sahip olduğu hormonlar ve biyolojik mekanizmalar yardımıyla gerçekleşir.

Eğer bu biyolojik mekanizmalarda veya hormonlarda bir sorun meydana gelirse bireyin yumurtlama fonksiyonu zarar görebilir. Mesela olgunlaşmış olan yumurta folikülleri çatlamayabilir. Bu da yumurta folikülünün zaman içerisinde kistleşmesine yol açabilir. Yumurtalık kistleri çoğu zaman herhangi bir belirtiye neden olmadan meydana gelirler. Ancak bazı kişilerde kısırlıktan adet düzensizliğine kadar pek çok sağlık sorununa neden olabilirler. Yazımızın devamında ‘’Yumurtalık kisti tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Yumurtalık kisti tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Yumurtalık kistlerinin bitkisel tedavisi var mı?’’ ve ‘’Yumurtalık kistleri tedavi edilmezse ne olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul yumurtalık kisti tedavisi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Nedir?

Yumurtalık kisti tedavisi, yumurtalıkların içerisinde veya üzerinde bulunan, hormon bozukluğu gibi nedenlerden ortaya çıkmış olan kistlerin tedavi edilmesi amacıyla yapılan uygulamadır. Yumurtalık kisti tedavisi özel ilaçlar içeren medikal uygulamalar veya ameliyat teknikleri içeren cerrahi uygulamalar ile yapılabilmektedir. Yumurtalık kistlerinin alınması amacıyla yapılan yumurtalık kisti ameliyatının iki türü vardır. Bunlardan ilki açık yumurtalık kisti ameliyatı, diğeri ise kapalı yumurtalık kisti ameliyatıdır. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı tıp dilinde laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı olarak da bilinmektedir.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kisti, tıp dilinde over kisti olarak bilinen ve farklı boyutlarda olabilen, zararlı kitlelerdir. Bu kitlelerin boyutları 2 santimetre ile 30 santimetre arasında değişebilir. Çoğu zaman bir belirtiye yol açmazlar. Ancak bazı hastalarda bulundukları konum veya büyüklükleri nedeniyle oldukça rahatsız edici şikayetlere neden olabilirler.

Yumurtalık Kisti Neden Olur?

Yumurtalık kisti nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Hormon bozukluğu gibi etmenlerin yumurtalama işlevi ile alakalı sorunlara yol açması.
    • Gelişim bozuklukları.
    • Yumurtalıklarda yapısal bozukluk.
    • Yağ bezlerini ilgilendiren işlev bozuklukları.
    • Genetik problemler.

Yumurtalık kisti nedenleri bu şekilde sıralanabilir. Yumurtalık kistlerinin neden ortaya çıktığı, kadın hastalıkları uzmanları tarafından tespit edilebilir. Böylece bu etmenleri ortadan kaldırmaya yönelik kişiye özel tedaviler gerçekleştirilebilir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kisti belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Kasık bölgesinde ağrı hissi.
    • Karın civarında ağrı.
    • Adet döneminin normalden daha ağrılı geçmesi.
    • Cinsel birliktelik sırasında ağrı hissetmek.
    • Adet gecikmesi ve adet düzensizliği.
    • Gebe kalmakta güçlük.

Yumurtalık kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Yumurtalık Kistleri Tehlikeli Mi?

Yumurtalık kistleri genel olarak tehlikeli kitleler değillerdir. Ancak bazı kişilerde bu kistler hormon salgılamaya başlayabilir ve buna bağlı olarak hasta çok daha ciddi şikayetler deneyimleyebilir. Bu yüzden eğer birey yumurtalık kistleri nedeniyle günlük yaşamının olumsuz etkilendiğini düşünüyorsa tedavi için bir kadın hastalıkları uzmanı ile görüşmelidir.

Yumurtalık Kisti Kendiliğinden Geçer Mi?

Yumurtalık kisti kendiliğinden geçen veya kaybolan bir kitle değildir. Bu yüzden bir kadın doğum uzmanı tarafından incelenmesi, düzenli olarak takip edilmesi ve gerektiğinde yumurtalık kisti ameliyatı gibi cerrahi operasyonlar ile alınması gerekir.

Yumurtalık Kisti Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Yumurtalık kistinin bitkisel tedavisi yoktur. Bitkisel tedaviler veya benzer alternatif uygulamalar yumurtalıkların içerisinde veya üzerinde bulunan kistlerin tedavi edilmesinde etkili değillerdir. Bu tedavi yalnızca kadın hastalıkları ve doğum alanında uzmanlaşmış olan tıp doktorları tarafından gerçekleştirilebilir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Yumurtalık kisti tedavisi, medikal uygulamalar ile yapılıyorsa birkaç aylık ilaç kullanımı gerektirebilir. Cerrahi yollarla yapılan yumurtalık kisti tedavisi ise genellikle 1 saat içerisinde tamamlanmış olur.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Boyutları küçük olan yumurtalık kistleri genellikle düzenli doktor kontrolü ve kistlerin küçülmesini sağlayan hormon içerikli ilaçlar ile tedavi edilir. Ancak büyüklüğü 8 ila 10 santimetrenin üzerinde olan kistler için cerrahi tedaviye başvurulabilir. Bu tedavi yumurtalık kisti ameliyatı ile yapılır. Yumurtalık kisti ameliyatı genel anestezi altında gerçekleştirilir. Ameliyat karın bölgesine atılan ve 1 santimetreden bile küçük olan kesiler ile, kapalı cerrahi teknikler kullanılarak yapılabilir. Böylece hasta çok daha hızlı bir şekilde iyileşerek günlük yaşamına dönebilir. Bununla birlikte açık cerrahi teknikler de günümüzde hala yaygın bir şekilde yumurtalık kistlerinin alınması için tercih edilmektedir.

İstanbul Yumurtalık Kisti Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul yumurtalık kisti tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.