Rahim Filmi (HSG) İstanbul

Rahim filmi (HSG) İstanbul, infertilite nedenlerinin tespit edilmesi, rahmin ve rahim çevresindeki dokuların incelenmesi amacıyla yapılan, özel bir tanılama uygulamasıdır. Rahim filmi halk arasında ilaçlı rahim filmi veya HSG gibi isimlerle de bilinmektedir. Rahim, dişi üreme sisteminin en önemli organlarından biridir. Sperm ile yumurta hücreleri fallop tüplerinde buluşurlar. Döllenme gerçekleştikten sonra ise döllenmiş olan yumurta rahme yerleşir. Böylece gelişimine rahimde devam eder. Ancak bazı bireylerin rahminde, bahsi geçen süreci zorlaştıran yapısal bozukluklar veya hastalıklar bulunabilir. Bu da bireyin gebe kalmasını güçleştirebilir, karın ağrıları deneyimlemesine ve adet düzensizliği gibi sorunlarla karşı karşıya kalmasına yol açabilir. Rahim filmi, tüm bu sağlık sorunlarının kaynağını araştırmak ve bireye en uygun tedavi seçeneğini belirlemek için yapılır. Aynı zamanda bazı hastalıkların gelişimini ve ilerleyişini incelmek için de rahim filmine başvurulabilir. Rahim filmi, kadın doğum doktorları tarafından çekilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Rahim filmi ne kadar sürede çekilir?’’, ‘’İlaçlı rahim filmi sonuçları ne zaman çıkar?’’, ‘’İlaçlı rahim filmi zararlı mıdır?’’ ve ‘’İlaçlı rahim filmi nasıl çekilir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul rahim filmi (HSG) ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Rahim filmi, rahim yapısının ve fallop tüplerinin incelenmesi amacıyla yapılan, özel bir görüntüleme uygulamasıdır. Bu uygulama tıp dilinde histerosalpingografi (HSG) şeklinde isimlendirilirken halk arasında ise ilaçlı rahim filmi olarak bilinir. Ancak bu uygulama sırasında rahme verilen sıvı herhangi bir ilaç etken maddesi içermez. Tamamen görüntüleme işleminin daha doğru ve ideal bir şekilde yapılabilmesi için verilir.

Rahim Filmi Neden Çekilir?

Rahim filmi, rahimdeki anormalliklerin tespit edilmesi ve fallop tüplerinin yapısının incelenmesi gibi amaçlarla yapılır. Rahim filmi sayesinde kısırlığa yol açan etmenler tespit edilebilir. Adet düzensizliği gibi sorunların nedenleri araştırılabilir. Aynı şekilde bazı kadın hastalıklarının ilerleme durumu ve yapısal bozukluklar da rahim filmi sayesinde takip edilebilmektedir.

Rahim Filmi Hangi Durumlarda Yapılır?

Rahim filmi şu gibi durumlarda yapılabilir:

• Kısırlık nedenlerini araştırmak ve çiftlere özel kısırlık tedavisi planlamak.
    • Tekrarlayan düşüklerin neden meydana geldiğini öğrenmek için araştırmalar yapmak.
    • Rahim içerisinde meydana gelen yapısal sorunları ve doğumsal anormallikleri tespit etmek.
    • Fallop tüplerinin yapısını incelemek ve kapalı kanal gibi sorunları tespit etmek.
    • Rahim kanserini ve benzer hastalıkları araştırmak.
    • Kadın doğum tedavileri öncesinde bireyin tedaviye uygunluğunu değerlendirmek.

Rahim filmi bu gibi amaçlarla çekilebilmektedir.

Rahim Filmi Tehlikeli Mi?

Rahim filmi genel olarak tehlikeli bir uygulama değildir. Ancak uygun şartlar altında, alanında uzman bir doktor tarafından yapılmalıdır. Böylece rahim filmi güvenli ve doğru bir şekilde çekilmiş olur ve uygulamanın tekrarlanmasına gerek kalmaz. Rahim filminin herhangi bir tehlikeli yan etkisi yoktur.

Rahim Filmi Zararlı Mı?

Rahim filmi zararlı bir uygulama değildir. Ancak bu uygulamanın belli bir plan çerçevesinde yapılması ve gerektiğinden fazla sayıda tekrarlanmaması gerekir. Günümüzde rahim filmi, çok daha az X ışını kullanılan, özel cihazlar yardımı ile çekilmektedir. Yani rahim filminin pratik olarak da teorik olarak da zararlı olmadığını söylemek mümkündür.

Rahim Filmi Ne Zaman Çekilir?

Rahim filmi, adet kanaması durduktan yaklaşık 2 ila 3 gün sonra çekilir. Bu süreçte rahim duvarı oldukça incedir ve rahim filmi sayesinde rahmin en doğru görüntüsü bu zaman aralığında alınmaktadır.

Rahim Filmi Sonuçları Ne Zaman Çıkar?

Rahim filmi sonuçları yaklaşık 10 ila 20 dakika içerisinde çıkmaktadır. Yani hastaların sonuçları öğrenmek için günlerce beklemesine gerek yoktur. Doktorunuz rahim filmi sonucunuz çıktıktan sonra sizi sonuç hakkında detaylı olarak bilgilendirecektir.

Rahim Filmi Kaç Dakikada Çekilir?

Rahim filmi oldukça hızlı bir uygulamadır. Genelde 15 ila 20 dakika içerisinde tüm işlemler tamamlanmaktadır.

Rahim Filmi Nasıl Çekilir?

Rahim filmi hasta için ağrısız ve zahmetsiz bir uygulamadır. Uygulama sırasında hastanın özel bir masaya uzanması gerekir. Doktor uygulamaya başlamadan önce gerekli hazırlıkları yapar ve rahme özel bir sıvı verir. Daha sonra ise çekim işlemini gerçekleştirir ve rahim filmi dakikalar içerisinde tamamlanmış olur. Rahim filmi sonrasında, işlem sırasında rahme verilen sıvı akıntı yapabilmektedir. Bu yüzden bir gün kadar hastanın hijyenik ped kullanmasında fayda vardır.

İstanbul Rahim Filmi Fiyatları 2024

İstanbul rahim filmi fiyatları ve HSG fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.