Kızlık Zarı Muayenesi İstanbul

Kızlık zarı muayenesi, kızlık zarının zarar görüp görmediğini incelemek için yapılan, özel bir jinekoloji muayenesidir. Kızlık zarı veya hymen olarak bilinen ince zar dokusu, vajina girişinde yer alır. Bu doku çeşitli etmenler nedeniyle zarar görebilir. Ancak yapısal farklılıklar yüzünden kızlık zarı yırtıldığında, herkeste aynı belirtiler gözlemlenmez. Bu da kızlık zarının zarar görüp görmediği konusunda bireyi şüpheye düşürebilir. Kızlık zarı muayenesi de kızlık zarının kesin olarak yırtılıp yırtılmadığını anlamak için yapılır. Yazımızın devamında ‘’Kızlık zarı muayenesi ne kadar sürer?’’, ‘’Kızlık zarı muayenesi sonrası kızlık zarı dikimi yapılabilir mi?’’, ‘’Kızlık zarı muayenesi ağrılı mı?’’ ve ‘’Kızlık zarı muayenesi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kızlık zarı muayenesi ve kızlık zarı dikimi gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Kızlık Zarı Muayenesi Nedir?

Kızlık zarı muayenesi, kızlık zarının bütünlüğünün incelenebilmesi ve bireyin konu hakkında bilgilendirilmesi için yapılan, basit bir uygulamadır. Bu uygulama kadın doğum doktorları tarafından, yalnızca uygulama için rıza vermiş olan bireylere yapılır. Kızlık zarının bütünlüğünden şüphe eden bireyler, bu işlem sayesinde şüphelerini giderebilir ve gerek duyarlarsa kızlık zarı dikimi gibi işlemler yaptırabilirler.

Kızlık Zarı Neden Yırtılır?

Kızlık zarı genellikle, bireyin girdiği ilk cinsel ilişki sırasında yırtılır. Penis vajinaya girerken kızlık zarı delinir. Bununla birlikte birtakım cinsel aktiviteler, mastürbasyon ve kadın doğum tedavileri sırasında da kızlık zarı yırtılabilmektedir. Bahsetmiş olduklarımıza ek olarak kızlık zarı, şu gibi nedenlerle de zarar görebilir ve yırtılabilir:

• Trafik kazaları.
    • Vajinal kanalda basınç artışına neden olan sorunlar.
    • Vajina bölgesine ani bir darbe almak, fiziksel travma.
    • Tampon kullanımı.
    • Vajinal yolla gerçekleştirilen birtakım tanılama ve tedavi uygulamaları.

Kızlık zarı bu gibi nedenlerden yırtılabilmektedir.

Kızlık Zarı Yırtılması Belirtileri Nelerdir?

Kızlık zarı yırtıldığında kızlık zarının üzerindeki damar yoğunluğuna ve benzer etmenlere göre bir miktar kanama meydana gelebilir. Bu kanamaya hafif bir ağrı hissi de eşlik edebilir. Ancak bazı kişilerde, ağrı ve kanama fark edilmeyecek ölçüde az olabilmektedir.

Kızlık Zarının Yırtıldığı Nasıl Anlaşılır?

Halk arasındaki tabir ile ‘’bozulan’’ veya yırtılan kızlık zarları, vajina girişinde hafif bir ağrı hissedilmesine neden olabilir. Bu ağrı hissine hafif bir kanama da eşlik edebilir. Ancak bu belirtilerin şiddeti tamamen kızlık zarının yapısıyla alakalıdır. Bazı kişiler bu belirtileri hiç deneyimlemeyebilir veya çok düşük bir şiddette hissedebilirler. Birey kızlık zarının yırtılması ile sonuçlanabilecek bir aktivitede bulunmuşsa ama bahsi geçen belirtileri deneyimlememişse bir kadın doğum uzmanı ile görüşerek kızlık zarının bütünlüğü hakkında bilgi alabilir.

Kızlık Zarı Kanamadan Yırtılır Mı?

Kızlık zarı kanamadan yırtılabilir veya normalde kızlık zarının yırtılması ile sonuçlanabilecek bir aktivite sırasında kızlık zarı yırtılmayabilir. Çünkü kızlık zarının yapısı kişiden kişiye değişebilir. Kızlık zarı yırtıldığında herkes aynı miktarda kanama veya ağrı hissetmez. Bazı kişilerde hiç ağrı görülmezken bir miktar kanama meydana gelir. Bazı kişilerde ise kanama göz ile fark edilemeyecek kadar azdır. Bu yüzden kızlık zarının zarar görüp görmediğinden kesin bir şekilde emin olunabilmesi için bir kadın doğum uzmanı muayenesi şarttır.

Kızlık Zarı Muayenesi Kayıtlara Geçer Mi?

Kızlık zarı muayenesi ve genel olarak da gerçekleştirilen tüm tıbbi işlemler, hastanın haklarının korunabilmesi için kayıt altına alınırlar. Bu yasal olarak zorunu bir işlemdir. Bununla birlikte hastaların, özel bilgilerinin ve tıbbi geçmişlerinin herhangi bir üçüncül kişi ile paylaşılmasından korkmalarına gerek yoktur. Çünkü doktorların veya diğer sağlık çalışanlarının, hastanın tıbbi geçmişini üçüncül kişiler ile paylaşma yetkisi yoktur. Bu bilgiler yalnızca hastanın kendisi ile paylaşılır.

Kızlık Zarı Muayenesi Ne Kadar Sürer?

Kızlık zarı muayenesi sırasında herhangi bir cerrahi veya medikal işleme başvurulmadığı için uygulama, yaklaşık 5 dakika içerisinde tamamlanır. Eğer birey bu muayeneye ek olarak kızlık zarı dikimi de talep ederse işlemin toplam süresi 30 ila 40 dakikayı bulabilir.

Kızlık Zarı Muayenesi Nasıl Yapılır?

Kızlık zarı muayenesi, kadın doğum uzmanı tarafından ağrısız bir şekilde yapılan, basit bir işlemdir. Bu işlem sırasında hastadan özel bir jinekoloji masasına uzanması istenir. Daha sonra ise doktor eldiven kullanarak vajinal dudakları aralar ve ışık kaynağının da yardımı ile vajina girişini inceler. Kızlık zarı muayenesi sırasında vajina içerisine bir cihaz veya alet sokulmaz. Aynı şekilde vajina üzerine cerrahi veya medikal bir müdahalede bulunulmaz. Muayene tamamlandıktan sonra doktor bireyi, kızlık zarının bütünlüğü hakkında bilgilendirir. Daha sonra is birey evine dönebilir veya kızlık zarı dikimi gibi uygulamalar talep edebilir. Kızlık zarı onarımı hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan Kızlık Zarı Dikimi isimli içeriği inceleyebilirsiniz.

İstanbul Kızlık Zarı Muayenesi Fiyatları 2024

İstanbul kızlık zarı muayenesi fiyatları ve kızlık zarı dikimi fiyatları gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.