Mezoterapi İstanbul

Mezoterapi İstanbul, cilt yapısını destekleyen ve besleyen önemli maddelerin direkt olarak cilde ulaştırılmasını sağlayan, yaşlanma karşıtı etkileri ile bilinen, özel bir uygulamadır. İnsan vücudundaki tüm dokular, kendilerini yenileyebilmek ve iyileşebilmek için birtakım destekleyici maddelere ihtiyaç duyarlar. Bu maddeler arasında çeşitli proteinler, aminoasitler, vitaminler, mineraller ve farklı organik maddeler bulunur. Bu maddeler kan dolaşımı yardımı ile hücrelere iletilir ve hücrelerin iyileşme mekanizmaları kapsamında aktif olarak kullanılırlar. Bununla birlikte bazı kişilerde gerek kan dolaşımı ile ilgili sorunlar gerekse de bahsi geçen maddelerin vücutta yeterince bulunmaması gibi sebeplerden, bahsetmiş olduğumuz iyileşme mekanizmaları ideal bir şekilde çalışamayabilir.

Bu da dokularda meydana gelen hasarların birikmesine; dolayısıyla da dokularda işlevsel ve estetik temelli sorunlar görülmesine neden olur. Neyse ki günümüzde, yukarıda bahsetmiş olduğumuz destekleyici ve besleyici maddeleri direkt olarak ihtiyacı olan dokulara iletmek mümkündür. Bu, mezoterapi isimli yaşlanma karşıtı ve gençleştirici özellikleri ile bilinen, özel uygulama yardımı ile mümkün olur. Mezoterapi uygulaması herhangi bir cerrahi işlem içermez ve son derece konforludur. Yazımızın devamında ‘’Mezoterapi nasıl yapılır?’’, ‘’Mezoterapinin avantajları nelerdir?’’, ‘’Mezoterapinin yaşlanma karşıtı etkileri var mıdır?’’ ve ‘’Mezoterapi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul mezoterapi uygulaması ve benzer yaşlanma karşıtı uygulamalar hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi, yaşlanma karşıtı etkisi ve uygulandığı bölgede yol açtığı iyileştirici etki nedeniyle tercih edilen, özel bir uygulamadır. Bu yöntemde, belirli ilaçlar, vitaminler, mineraller ve diğer besleyici maddeler küçük miktarlarda cilt altına enjekte edilir. Mezoterapi, Fransız Dr. Michel Pistor tarafından 1952 yılında geliştirilmiştir ve ortaya çıktığı ilk yıllardan günümüze kadar yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Mezoterapi Neden Yapılır?

Mezoterapi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Cilt gençleştirme: Mezoterapi, ciltte kolajen ve elastin üretimini artırmak için kullanılır. Ciltteki sarkmaların, kırışıklıkların ve ince çizgilerin azaltılmasına yardımcı olur. Cildin daha parlak, taze ve genç bir görünüme kavuşmasını sağlar. Antiaging etkileri nedeniyle yaygın bir şekilde tercih edilir.
    • Saç tedavisi: Saç dökülmesi veya saç incelmesi yaşayan kişilere, saç diplerinin güçlenmesi ve saçların sağlıklı bir şekilde uzaması amacıyla yapılır.
    • Selülit tedavisi: Mezoterapi, selülit görünümünü azaltmak ve cildin daha pürüzsüz bir görünüm kazanmasına yardımcı olmak için uygulanabilir.
    • Leke tedavisi: Pigmentasyon sorunlarına yönelik olarak ciltteki renk düzensizliklerini azaltmada etkili olabilir. Belli cilt bölgelerindeki kararmalar için oldukça etkilidir.

Mezoterapi bu gibi nedenlerle yapılabilir.

Mezoterapi Kimlere Yapılabilir?

Mezoterapi, cildindeki yaşlılık belirtilerinden kurtulmak isteyen, saç dökülmesi gibi sorunlar yaşayan, sağlıklı saçlara sahip olmak isteyen, selülitlerinden kurtulmak isteyen ve reşit olan her bireye yapılabilir. Günümüzde hem erkekler hem de kadınlar bahsi geçen amaçlar doğrultusunda mezoterapi uygulamasına başvurmaktadır.

Mezoterapinin Faydaları Nelerdir?

Mezoterapinin faydaları arasında şunlar yer almaktadır:

• Ciltteki kolajen ve elastin sentezini arttırarak, cildin yenilenme ve gençleşme süreçlerini destekler.
    • Saçlardaki incelme ve yoğun saç kaybı gibi sorunlar için oldukça faydalıdır.
    • Cildin çok daha pürüzsüz bir yapı kazanmasına yardımcı olur.
    • Kırışıklıklar, çizgiler, sarkmalar ve selülitler için etkilidir.
    • Cilt lekelerinin ve ciltte renk değişimlerinin giderilmesi için etkilidir.

Mezoterapinin faydaları bu şekilde sıralanabilir.

Mezoterapi Ne Kadar Sürer?

Mezoterapi işlemi genelde 30 dakika içinde tamamlanır. Mezoterapi işlemi 1 ila 3 seans halinde yapılabilmektedir. Seanslar arasında genellikle 1 haftalık aralıklar bulunur. Mezoterapi ile elde edilen kazanımlar kalıcıdır ancak belli aralıklarla işlemi pekiştirmek için ek seanslar gerçekleştirilmesi yararlı olacaktır.

Mezoterapi Nasıl Yapılır?

Mezoterapi, oldukça küçük iğneler kullanılarak yapılır ve çoğu kişide hiçbir ağrı hissine neden olmaz. Ancak yine de ağrı konusunda hassas olan veya iğne korkusu olan bireylere, uygulama öncesinde topikal anestezi kremi uygulanabilir. İşlem sırasında bireyin ihtiyaçlarına göre özel olarak hazırlanan mezoterapi serumu, ince uçlu özel bir iğne hedef bölgelere uygulanır ve işlem tamamlanmış olur.

Mezoterapi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Mezoterapi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer alır:

• Cilt dokusu sıkıştırılmamalı, mezoterapinin yapıldığı bölgeye masaj yapılmamalı.
    • Mezoterapinin yapıldığı bölgeye, mümkünse bir gün kadar su temas ettirilmemeli.
    • Mezoterapinin yapıldığı bölge bir hafta kadar güneş ışığından korunmalı.

Mezoterapi sonrası günlük yaşama devam etmek mümkündür. Bu süreçte mezoterapinin yapıldığı bölgede hafif bir kızarıklık olabilir. Bu kızarıklığa hafif bir ağrı hissi de eşlik edebilir. Mezoterapiye bağlı çıkan bu yan etkiler birkaç gün içinde tamamen geçecektir.

İstanbul Mezoterapi Fiyatları 2024

İstanbul mezoterapi fiyatları ve benzer yaşlanan karşıtı uygulama fiyatları gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.