Genital Siğil ve HPV Tedavisi İstanbul

Genital siğil ve HPV tedavisi İstanbul, genital siğillerin ortadan kaldırılması ve HPV’ye bağlı oluşabilecek sağlık risklerinin düzenli aralıklarla değerlendirilmesi için yapılan, özel bir uygulamadır. HPV, cinsel yolla bulaşan ve yüzlerce farklı türü bulunan, görece yaygın bir virüs ailesidir. HPV’nin 40 adeti genital bölgeyi ilgilendirir ancak bazı türleri boğaz gibi bölgelerde de enfeksiyona yol açabilir. Günümüzde HPV virüsünün tehlikeli türlerinden HPV aşısı sayesinde korunmak mümkündür. Ancak bulaşım gerçekleştikten sonra aşı, virüsün vücuttan atılmasına yardımcı olmaz.

HPV, vücutta bulunan türüne göre genital bölgede siğil yani kondilom oluşumuna neden olabilir. Bununla birlikte HPV’nin bazı türleri kadınlarda rahim ağzı kanseri ve makat kanseri gibi ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Bu yüzden HPV taşıyan ancak genital bölgesinde siğil bulunmayan kadınlar bile, taşıdıkları HPV türüne göre düzenli aralıklarla jinekoloji doktoruna gitmelidirler. Böylece HPV’nin rahim ağzı gibi önemli dokularda meydana getirdiği lezyonlar değerlendirilebilir. Yazımızın devamında ‘’Lazerle genital siğil yaktırma nasıl yapılır?’’, ‘’Kadınlarda HPV tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Kadınlar kaç ayda bir HPV kontrolüne gitmeli?’’ ve ‘’HPV tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul genital siğil ve HPV tedavisi gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Genital Siğil Nedir?

Genital siğil, genital bölgede ve genital bölgenin çevresinde görülebilen hem erkeklerde hem de kadınlarda ortaya çıkabilen lezyondur. Bu lezyon tıp dilinde kondilom olarak da bilinir. Genital siğillerin en büyük ortaya çıkma nedeni HPV enfeksiyonudur. HPV, yüzlerce farklı türü bulunan, bazı türleri de genital siğillere neden olabilen bir virüs ailesidir. Bulundukları konuma, sayılarına ve yapılarına göre oldukça rahatsız edici olabilen genital siğiller aynı zamanda son derece bulaşıcıdırlar.

Genital Siğil Neden Olur?

Genital siğiller HPV enfeksiyonu sonucu meydana gelirler. HPV genellikle cinsel yolla bulaşan ve farklı türleri bulunan bir virüstür. Bu virüs çeşitli cinsel aktiviteler sırasında bireye bulaşabilir ve genital siğillerin meydana gelmesine neden olabilir.

Genital Siğil Belirtileri Nelerdir?

Genital siğil belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Cinsel organın üzerinde veya çevresinde, görünümü karnabaharı andıran yapılar.
    • Fiziksel aktivite sırasında veya cinsel birleşme sırasında ağrı.
    • Yürürken kıyafetlerin siğillere sürtünmesi sonucu kanama ve ağrı.
    • Genital bölgede hoş olmayan bir görünüm.

Genital siğil belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

HPV Nedir?

HPV, ‘’Human Papilloma Virüs’’ olarak bilinen, günümüzde 100’den fazla türü olduğu bilinen, tehlikeli bir virüs türüdür. Bu virüsün 40’tan fazla türü genital bölgede farklı enfeksiyonlara, lezyonlara ve genital siğil olarak bilinen kondilomlara neden olabilmektedir. Hatta bazıları genital organlarda kanser oluşumuna da yol açabilmektedir.

HPV Nasıl Bulaşır?

HPV genellikle cinsel yolla bulaşmaktadır. Korunmasız bir şekilde gerçekleştirilen vajinal seks, anal seks, oral seks ve benzer cinsel aktiviteler HPV’nin bulaşması ile sonuçlanabilir. HPV, enfeksiyonun bulunduğu bölgeye temas edilmesiyle bulaşım göstermektedir.

HPV Ölümcül Müdür?

HPV genel olarak ölümcül bir virüs değildir. Yani direkt olarak bireyin hayatını tehlikeye atmaz. Daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi bu virüsün birçok türü vardır. Bu türlerden bazıları çeşitli organlara ve dokulara yerleşebilir. Daha sonra ise bu dokulardaki hücre bölünme mekanizmaları ile ilgili sorunlara, mutasyonlara neden olabilirler. Bu da zaman içerisinde bölgedeki hücrelerin kanserleşmesi ile sonuçlanabilir. Bu noktada HPV ölümcül ve bireyin hayatını tehdit eden durumlara neden olabilmektedir.

HPV Tedavisi Nasıl Yapılır?

HPV tedavisi kapsamında ilk olarak pap smear testi olarak bilinen test gerçekleştirilir. Bu test sayesinde kadının HPV’ye sahip olup olmadığı kesin olarak belirlenebilir ve HPV’nin türü tespit edilebilir. Bu süreçte, HPV’nin türüne göre belli aralıklarla kadın doğum doktoru kontrolleri gerçekleştirilir. Böylece HPV’nin rahim ağzı gibi organlarda neden olduğu lezyonlar incelenebilir. Bu süreçte gerekirse kolposkopi gibi işlemler yapılabilir. Eğer kolposkopi sonucu anormal yapılı hücreler ve lezyonlar keşfedilirse farklı tedavi uygulamaları gerçekleştirilebilir. Bu uygulamalar arasında ilaçlı medikal tedaviler ve cerrahi tedaviler yer almaktadır.

Genital Siğil Kendiliğinden Geçer Mi?

Genital siğiller kendi kendilerine geçmesi mümkün olan lezyonlardır, ancak bir süre sonra yeniden tekrarlayabilirler. Bu süreç virüs vücuttan temizlenene kadar devam etmektedir.

Genital Siğil Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Genital siğil tedavisinin süresi, tedavi için kullanılan yönteme göre değişiklik gösterebilir. Mesela krem ile yapılan genital siğil tedavileri haftalarca sürebilir. Lazerle veya kriyoterapi ile yapılan tedaviler ise dakikalar içerisinde tamamlanır.

Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Genital siğil tedavisi sırasında sıkça tercih edilen iki önemli yöntem vardır. Bu yöntemlerin ilki kriyoterapi ile siğil dondurma olarak bilinir. Bu uygulama sırasında ilk olarak genital siğilin bulunduğu bölgeye ağrı kesici krem sürülür. Sonra da son derece soğuk bir gaz kullanılarak genital siğil dondurulur. Siğili meydana getiren hücrelerin yaşamsal faaliyetlerini kaybetmeleri ile birlikte siğil bulunduğu bölgeden ayrılır. Bir diğer genital siğil tedavisi yöntemi ise lazerle genital siğil yaktırma tedavisidir. Bu tedavi de genel olarak genital siğil dondurma ile aynı şekilde yapılır. İlk olarak bölgeye ağrı kesici krem sürülür. Daha sonra ise genital siğil, kontrollü lazer atımları ile yakılır. Böylece tedavi başarıyla tamamlanmış olur.

İstanbul Genital Siğil Tedavisi ve HPV Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul genital siğil tedavisi fiyatları ve HPV tedavisi fiyatları gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.