Vajinismus Tedavisi İstanbul

Vajinismus tedavisi İstanbul, vajinismusa bağlı ortaya çıkan cinsel ilişkiye girme zorluğunun ortadan kaldırılması ve çiftlerin sağlıklı bir cinsel yaşama sahip olabilmesi için yapılan, özel bir uygulamadır. Cinsel yaşam hem bireysel olarak kişilerin hem de çiftlerin yaşamları için son derece önemlidir. Sağlıklı bir cinsel yaşama sahip olan bireylerin çok daha mutlu, az stresli ve sağlıklı bir günlük yaşama sahip oldukları bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçektir. Ancak ne yazık ki bazı sorunlar bireyin cinsel yaşamı ile alakalı olumsuz durumlara neden olabilmektedir. Bu sorunlar genel olarak cinsel işlev bozuklukları olarak bilinirler.

Cinsel işlev bozuklukları hem kadınları hem de erkekleri etkileyebilir, çiftlerin cinsel yaşamlarını olumsuz etkileyebilirler. Kadınlarda görülen cinsel işlev bozuklukları arasında vajinal kuruluk, cinsel isteksizlik ve orgazm olamama gibi sorunlar yer alır. Bununla birlikte vajinismus da kadınlarda görece yaygın bir şekilde görülen cinsel işlev bozukluklarının başında gelmektedir. Vajinismus tedavisi İstanbul sayesinde cinsel birliktelikten aşırı miktarda korkma, cinsel birliktelik sırasında kontrolsüz bir şekilde kasılma ve bunlara eşlik eden birtakım sorunlar ortadan kaldırılabilir. Yazımızın devamında ‘’Vajinismus tedavisi İstanbul nasıl yapılır?’’, ‘’Vajinismus nedenleri nelerdir?’’, ‘’Vajinismus tedavi edilmezse ne olur?’’ ve ‘’Vajinismus olanlar hamile kalabilir mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul vajinismus tedavisi ve benzer cinsel işlev bozuklukları hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus, cinsel ilişki sırasında vajinal kasların kontrolsüz bir şekilde kasılmasıyla ortaya çıkan, bireyin cinsel ilişkide bulunmasını zorlaştıran veya tamamen imkansız hale getiren, ciddi bir cinsel işlev bozukluğudur. Vajinismus olan kadınlar her ne kadar cinsel birliktelikte bulunmak isteseler de duydukları yoğun kaygı hissi ve deneyimledikleri istemsiz kasılmalar nedeniyle bunu yapamazlar. Vajinismus psikolojik veya fiziksel etmenlerden kaynaklanabilir ve cinsel ilişkiye girmeyi, vajinal penetrasyonu veya tampon kullanımını zorlaştırabilir. Vajinismus olan kadınlar kadın doğum uygulamalarından ve muayenelerinden de yoğun bir şekilde korkabilirler. Vajinismusun iki farklı türü vardır bunlar:

• Birincil Vajinismus (Primer Vajinismus): Birincil vajinismus, henüz daha önce cinsel ilişkide bulunmamış olan bireylerde ortaya çıkmaktadır.
    • İkincil Vajinismus (Sekonder Vajinismus): İkincil vajinismus ise daha önce ideal bir şekilde cinsel ilişkide bulunabilen ancak sonradan cinsel ilişkiye girme konusunda zorluklar yaşayan kadınlarda görülür.

Vajinismus türleri bu şekilde sıralanabilir.

Vajinismus Neden Olur?

Vajinismus nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Cinsellikle alakalı yanlış inanışlara ve bilgilere sahip olmak.
    • İlk gece korkusu.
    • Cinsellik hakkında kapalı bir toplumda veya ailede yetişmiş olmak.
    • Kaygı bozukluğu.
    • Bartholin kisti veya bartholin apsesi.
    • Daha önce kötü bir cinsel deneyim yaşamış olmak.
    • Cinsel istismar geçmişi olması.

Vajinismus gibi nedenlerden ortaya çıkabilmektedir. Vajinismus tedavisi sayesinde bahsi geçen etmenlerin tamamı değerlendirilebilir, vajinismusun neden ortaya çıktığı araştırılabilir ve bu nedenlere yönelik tedavi ile vajinismus ortadan kaldırılabilir.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Cinsel ilişki sırasında ağrı hissi duymak.
    • Cinsel birleşme yaşanacakken yoğun bir kaygı ve korku hissetmek.
    • Vajinal kasların istemsizce kasılması.
    • Cinsel ilişki sırasında bacakları kapamaya çalışmak, kendini geriye çekmek.
    • Vajinal muayene olmaktan korkmak veya çekinmek.

Vajinismus belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Vajinismus Kendiliğinden Geçer Mi?

Vajinismus bazı kişilerde kendiliğinden geçebilir. Ancak bu süreç oldukça zorludur ve vajinismusun kendiliğinden geçmesi ayları ve hatta yılları bulabilir. Bu kadar beklemek istemeyen bireyler vajinismus tedavisi için bir kadın hastalıkları doktoru ile görüşebilirler.

Vajinismus Olanlar Hamile Kalabilir Mi?

Vajinismuslu kadınların hamile kalmaları mümkündür. Çünkü vajinismus hastalığı bireyin üreme organlarına veya doğurganlığına zarar vermez. Vajinismus ortadan kaldırıldıktan sonra birey, korunmasız cinsel ilişki ile gebe kalabilmektedir.

Vajinismusun Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Vajinismusun bitkisel tedavisi yoktur. Bitki kürleri, alternatif uygulamalar ve benzer işlemler vajinismusu ortadan kaldıramazlar. Vajinismus ancak alanında uzman olan bir tıp doktoru tarafından tedavi edilebilir.

Vajinismus Tedavisi İstanbul Ne Kadar Sürer?

Vajinismus tedavisi, vajinismusa yol açan etmenin türüne göre farklı sürelerde tamamlanabilir. Bartholin kisti veya bartholin apsesi gibi fiziksel etmenler sonucu ortaya çıkan vajinismus, bahsi geçen kistin tedavi edilmesi için yapılan, kısa bir uygulamadan sonra ortadan kalkabilir. Bazı durumlarda ise tedavi birkaç hafta boyunca devam edebilir.

Vajinismus Tedavisi İstanbul Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavisi sırasında başvurulan farklı teknikler vardır. Mesela bartholin kisti gibi kitleler vajinismusa yol açıyorsa çeşitli girişimsel tedaviler ile bu kistlere müdahale edilebilir. Yaygın bir şekilde görülen vajinismus, eğer psikolojik sorunlar nedeniyle meydana gelmişse cinsel terapi sayesinde %100’e yakın oranda, kalıcı olarak tedavi edilebilir.

İstanbul Vajinismus Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul vajinismus tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.