İnfertilite Nedenleri İstanbul

İnfertilite nedenleri İstanbul, bireyin doğurganlığını olumsuz etkileyen, gebe kalmasını güçleştiren ve kadın doğum uzmanları tarafından tespit edilebilen etmenlerdir. İnfertilite veya kısırlık, günümüzde oldukça yaygın bir sağlık sorunudur. İnsanların yaşayışları ve yaşam tarzları, tarih boyunca teknolojik gelişimler ve sosyal değişimler sonucu değişim göstermiştir. Bu değişimler insanların beden sağlığını ve bedenlerinin işleyişini direkt olarak etkilemektedir. Mesela günümüzde artan sigara kullanımı, yoğun çalışma saatleri, kahve ve çay tüketimi, alkol kullanımı ve aşırı stres gibi faktörler vücudun işleyişiyle ilgili sorunlara yol açabilmektedir.

Beden sağlığının olumsuz etkilenmesi ve hormonların dengesizleşmesi ile birlikte elbette bireylerin doğurganlıkları da zarar görebilmektedir. Uzmanlar her geçen gün daha da artan kısırlık oranlarını bu değişimlere bağlamaktadır. Neyse ki günümüzde kısırlığa neden olan etmenleri tespit etmek, bu nedenleri değerlendirmek ve kısırlığı tedavi etmek için yapılan pek çok tanılama ve tedavi uygulamaları vardır. Bu uygulamalar kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından gerçekleştirilirler. Yazımızın devamında ‘’Kadınlarda infertilite nedenleri nelerdir?’’, ‘’Erkeklerde infertilite nedenleri nelerdir?’’, ‘’İnfertilite tedavi edilebilir mi?’’, ‘’İnfertilite kendi kendine geçer mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul infertilite teşhisi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

İnfertilite Nedir?

İnfertilite, bir çiftin düzenli olarak, korunmasız cinsel ilişkide bulunmasına rağmen, belirli bir süre boyunca gebelik elde edememesi durumudur. Yani, bir yıl boyunca (35 yaşın altındaki çiftler için) düzenli cinsel ilişkiye rağmen gebelik elde edilememesi infertilite olarak kabul edilir. Eğer anne adayının yaşı 35 yaşın üzerindeyse, bu süre altı aya düşürülebilir. İnfertilite halk arasında kısırlık olarak da bilinmektedir.

İnfertilite Neden Olur?

İnfertilite, anne adayının, baba adayının veya her ikisinin üreme sistemleriyle ilgili sorunlardan kaynaklanabilir. Bu nedenle, infertilite probleminin nedenini belirlemek için çiftin her iki partneri de değerlendirilmelidir. İnfertilite, fiziksel, hormonal, genetik, çevresel ve yaşla ilgili faktörlerden kaynaklanabilir. Bu faktörler alanında uzman bir kadın doğum hekimi tarafından detaylı bir şekilde değerlendirilmelidir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için İnfertil Çiftin Değerlendirilmesi isimli içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Kadınlarda İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

Kadınlarda infertilite nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Yumurtlama süreci ile ilgili sorunlar.
    • Rahimde veya yumurtalıklarda yapısal bozukluk olması.
    • Tüplerin kapalı olması.
    • Rahimde bulunan miyomlar ve polipler.
    • Çikolata kistleri.
    • Endometriozis hastalığı.
    • Yumurtalık kistleri.
    • Polikistik over sendromu.
    • Hormon bozukluğu.
    • Aşırı stres.
    • Aşırı kilolu veya aşırı zayıf olmak.
    • Zararlı alışkanlıklara sahip olmak.
    • Beslenme ile ilgili problemler.
    • Genetik etmenler.

Kadınlarda infertilite nedenlerinin bazıları bunlardır.

Erkeklerde İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

Erkeklerde infertilite nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Sperm kanallarında tıkanıklık.
    • Testis damarları ile ilgili sorunlar.
    • Testislerde sperm üretimiyle alakalı sorunlar.
    • Sperm sayısının az olması veya menide canlı sperm hücresi bulunmaması.
    • Spermlerin yeterince kaliteli olmaması, spermlerde yapısal bozukluklar ve hareket problemleri bulunması.
    • Hormon bozukluğu.
    • Aşırı stres.
    • Beslenme sorunları.
    • Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklar.

Erkeklerde infertilite nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

İnfertilite Belirtileri Nelerdir?

İnfertilitenin en önemli belirtisi, çiftin 12 ay boyunca düzenli ve korunmasız cinsel ilişki gerçekleştiriyor olmasına rağmen gebeliğin meydana gelmemesidir. Bu belirtiye bakılarak çift, infertiliteden şüphelenebilir. Ancak kesin teşhisin sağlanması ve gerekli incelemelerin hızlı bir şekilde başlaması için mutlaka bir kadın doğum uzmanı ile görüşülmelidir.

İnfertilite Tedavi Edilebilir Mi?

İnfertilite tedavi edilmesi mümkün olan bir sağlık sorunudur. Bu sorun genellikle, infertiliteye yol açan etmenlerin ortadan kaldırılması ile giderilebilmektedir. Bununla birlikte bazı suni dölleme uygulamaları da çiftlerin infertilite öyküsüne rağmen çocuk sahibi olmasını sağlayabilmektedir. Bu uygulamalar arasında en çok tercih edileni aşılama tedavisidir.

İnfertilite Tedavisi Ne Kadar Sürer?

İnfertilite tedavisi kapsamında gerçekleştirilen aşılama tedavisi genellikle 15 ila 17 gün kadar sürer. Ancak tedavinin süresi farklı faktörlere göre değişiklik gösterebilir. Doktorunuz aşılama tedavisinin süresi gibi konular hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

İnfertilite Tedavisi Nasıl Yapılır?

İnfertilite tedavisi, infertil çiftin ideal bir şekilde değerlendirilmesi ve gerekli uygulamaların tamamen çifte özel bir şekilde planlanıp gerçekleştirilmesi ile yapılır. Bu süreçte infertiliteye yol açmış olabilecek etmenlerin belirlenmesi için HSG gibi uygulamalar gerçekleştirilebilir.  Daha sonra ise tamamen çifte özel olarak planlanan aşılama tedavisi gerçekleştirilebilir. Bahsi geçen uygulamalar hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde bulunan Rahim Filmi (HSG) ve Aşılama Tedavisi isimli içeriklerimizi inceleyebilirsiniz.

İstanbul İnfertilite Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul infertilite tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.