Rahim Sarkması Tedavisi İstanbul

Rahim sarkması tedavisi İstanbul, rahimin ideal bir konuma sahip olmasını sağlamak, rahmin konumunu koruyan dokuları onarmak ve rahim sarkmasına bağlı ortaya çıkabilecek şikayetleri önlemek amacıyla yapılan tedavidir. Bu tedavi, gebelik planı olmayan bireylerde rahmin alınması şeklinde de yapılabilmektedir. Rahim, pelvik bölgede yer alan en önemli organlardan biridir. Pelvik bölgedeki kas ve bağ dokular, rahimle birlikte bölgedeki diğer organların sabit bir konuma sahip olmasını sağlarlar. Böylece bu bölgede yer alan dokular görevlerini sorunsuz bir şekilde yerine getirebilirler.

Ancak bazı bireylerde gerek gebelik ve doğum süreçleri gerekse de ilerleyen yaş ve hormon bozukluğu gibi sorunlar zaman içerisinde bölgedeki dokuların yıpranmasına neden olabilir. Buna bağlı olarak da rahim, yer çekiminin de etkisi ile vajinal kanala ve hatta vajinal açıklığa kadar sarkabilir. Rahim sarkması olarak bilinen bu sağlık sorununa zamanında müdahale edilmediği takdirde rahim, vajinanın dışına kadar sarkabilmekte ve bireyin günlük yaşamını zorlaştıran şikayetlere neden olabilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Rahim sarkması tedavisi İstanbul nasıl yapılır?’’, ‘’Rahim sarkması ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Rahim sarkması ameliyatı ne kadar sürer?’’ ve ‘’Rahim sarkması tedavi edilmezse ne olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul rahim sarkması tedavisi İstanbul  ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Rahim Sarkması Nedir?

Rahim sarkması, rahimin ideal konumundan ayrılması ve yerçekiminin de etkisi ile vajinal kanala doğru sarkması ile karakterize olan bir kadın hastalığıdır. Bu hastalık genellikle pelvik bölgedeki bağ ve kas dokularının aşırı miktarda yıpranması ile meydana gelmektedir. Bununla birlikte farklı nedenler de rahim sarkmasının ortaya çıkmasına neden olabilir. Genel olarak ilerleyici bir karakteristiği bulunan rahim sarkması, hastanın ilerleyen dönemlerde çok daha ciddi şikayetler deneyimlemesine neden olabilir. Hatta bazı bireylerde rahim, vajinanın dışına doğru sarkabilir. Bu da genital bölgede hoş kabul edilmeyen bir görünüme ve ciddi ağrı sorunlarına yol açabilir.

Rahim Sarkması Neden Olur?

Rahim sarkması nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Zorlu veya çoğul doğumlar sırasında rahmin ve çevresindeki pelvik dokuların yıpranması, zarar görmesi.
    • İri bir bebek dünyaya getirmek.
    • Birden fazla normal doğum yapmış olmak.
    • Pelvik bölge ile alakalı bir cerrahi operasyon geçirmiş olmak.
    • Bazı hormon sorunları.
    • Genetik etmenler.
    • İlerleyen yaş.

Rahim sarkması nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Rahim Sarkması Belirtileri Nelerdir?

Rahim sarkması belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Pelvik bölgede ağrı meydana gelmesi.
    • İdrar yaparken zorlanmak veya idrar yapamamak.
    • İdrar kaçırma.
    • Bağırsak hareketlerinde problemler görülmesi ve buna bağlı ortaya çıkan sindirim sistemi sorunları.
    • Vajinal kanama.
    • Vajinal akıntıların miktarında artış meydana gelmesi.
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı hissi.
    • Vajinal kanalda basınç hissi.
    • Rahmin vajina dışına sarkması ve dışarıdan görünmesi.

Rahim sarkması belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Rahim Sarkması Tehlikeli Mi?

Rahim sarkması genel olarak bireyin hayatını tehdit etmez, bu yüzden de tehlikeli değildir. Ancak rahim sarkmasına eşlik eden böbrek yetmezliği gibi hastalıklar veya rahim sarkmasına yol açan bazı problemler rahim sarkmasını tehlikeli kılabilmektedir. Bu yüzden rahim sarkması şikayeti olan bireylere mutlaka bir kadın hastalıkları doktoru ile görüşmeleri tavsiye edilmektedir.

Rahim Sarkması Kendiliğinden Geçer Mi?

Rahim sarkması, özellikle de ilerleyen dönemlerde kendi kendine geçmesi mümkün olmayan bir hastalıktır. Bu hastalık çoğu kişide zaman içerisinde iyileşmek yerine daha da ilerlemektedir. Bu yüzden rahim sarkması hastalığının kendi kendine geçmesini beklememek gerekir.

Rahim Sarkması Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Bir kadın hastalıkları doktoru tarafından, kişiye özel planlanan uygulamalar ile tedavi edilmeyen rahim sarkması, git gide bireyin günlük yaşamını daha da olumsuz biçimde etkilemeye başlar. Hatta ilerleyen vakalarda rahim, vajinanın dışına kadar sarkabilir ve hastalık, tedavi edilmesi daha zor bir yapı kazanabilir. Bu yüzden rahim sarkması tedavisi ihmal edilmemelidir.

Rahim Sarkması Tedavisi İstanbul Ne Kadar Sürer?

Rahim sarkması tedavisi sırasında farklı yöntemlere başvurulabilir ve bu yöntemlerin detaylarına göre tedavi süresi değişiklik gösterebilir. Cerrahi yolla yapılan tedaviler genellikle 1 ila 2 saat içerisinde tamamlanır.

Rahim Sarkması Tedavisi İstanbul Nasıl Yapılır?

Rahim sarkması tedavisi sırasında birtakım medikal uygulamalara ve cerrahi operasyonlara başvurulabilir. Medikal uygulamalar genellikle hafif vakalarda tercih edilmektedir ve özel egzersizler yardımı ile pelvik tabanın güçlendirilmesi amacıyla yapılmaktadır. İlerleyen vakalarda ise genellikle cerrahi tedavi tercih edilmektedir. Eğer bireyin gebe kalma planı yoksa rahim ameliyatı ile rahim bulunduğu bölgeden alınmaktadır. Bununla birlikte birey ileride gebe kalmayı planlıyorsa pesser tedavisi gibi uygulamalar ile rahmin ideal konumunda kalması sağlanmaktadır. Doktorunuz sizin tedavi tercihlerinizi göz önünde bulundurarak, tamamen size özel bir tedavi ve ameliyat planlaması hazırlayacaktır.

İstanbul Rahim Sarkması Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul rahim sarkması tedavisi fiyatları ve rahim sarkması ameliyatı fiyatları gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.