Rahim Duvarı Kalınlaşması İstanbul

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi İstanbul, hormon bozukluğu gibi etmenler nedeniyle anormal bir şekilde kalınlaşan rahim duvarını tedavi etmek ve rahim duvarının yeniden kalınlaşmasını önlemek amacıyla yapılan tedavi uygulamasıdır. Rahim duvarı, tıp dilinde endometrium olarak isimlendirilir. Rahmin en iç tabakası olan rahim duvarı, diğer rahim tabakalarının aksine hormonların etkisiyle ay içerisinde birtakım değişimler geçirebilmektedir. Doğurganlık çağında olan kadınların rahim duvarları, yumurtalama dönemine yaklaşırken hormonların etkisiyle kalınlaşır.

Eğer gebelik meydana gelmezse farklı hormonlar, kalınlaşmış olan rahim duvarının yeniden eski haline dönmesini sağlarlar. Bu döngü, sağlıklı bir adet düzenine sahip olan kadınlarda menopoz dönemine kadar her ay gerçekleşir. Ancak bazı kadınların rahim duvarları bahsetmiş olduğumuz döngü dışında da kalınlaşabilir ve yeniden incelmekte zorlanabilirler. Bu durum hormon bozukluğu ve benzer etmenler nedeniyle meydana gelebilmektedir. Günümüzde rahim duvarı kalınlaşması olarak bilinen bu rahatsızlığı çeşitli medikal veya cerrahi tedaviler ile ortadan kaldırmak mümkündür. Yazımızın devamında ‘’Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Rahim duvarı kalınlaşması tedavi edilmezse ne olur?’’ ve ‘’Rahim duvarı kalınlaşması tehlikeli midir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul rahim duvarı kalınlaşması tedavisi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Nedir?

Rahim duvarı kalınlaşması, rahmin iç yüzeyini meydana getiren endometrium isimli tabakanın, normalden daha fazla kalınlaşması ve incelmekte zorlanması ile karakterize olan bir hastalıktır. Normal şartlarda, adet döngüsü kapsamında kalınlaşan rahim duvarı, adet kanaması sırasında yeniden incelir. Ancak rahim duvarı kalınlaşması hastalığı olan bireylerde rahim duvarı incelmez ve buna bağlı sağlık sorunları ortaya çıkar.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Neden Olur?

Rahim duvarı kalınlaşması nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Hormon bozukluğu ve hormonal değişimler rahim duvarı kalınlaşmasının en yaygın nedenleridir.
    • Polikistik over sendromu gibi kadın hastalıkları.
    • Rahim içerisinde meydana gelen polipler.
    • Yumurtalık kistleri.
    • Emdometrial hiperlazi isimli, rahim duvarının fazla büyümesi ile karakterize olan hastalık.
    • İlerleyen yaş.
    • Endometrium kanseri veya endometrial kanser.
    • Bazı ilaçların düzenli olarak kullanımı.

Rahim duvarı kalınlaşması bu gibi nedenlerden meydana gelebilmektedir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Belirtileri Nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşması belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Adet döngüsü ile alakalı bazı anormal değişimler.
    • Adet kanamasının normalden daha fazla veya az olması.
    • Adet düzeninin bozulması, yani adet kanamalarının geç veya erken sonlanması.
    • Adet kanamaları sırasında vajinadan doku parçası gelmesi.
    • Gebe kalmanın zorlaşması ve buna bağlı yaşanan kısırlık sorunu.
    • Adet kanamalarının normalden daha ağrılı olması.
    • Karın ve pelvik bölgede ağrı hissedilmesi.

Rahim duvarı kalınlaşması belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tehlikeli Mi?

Rahim duvarı kalınlaşması, rahim duvarının hangi nedenden kalınlaştığına ve benzer etmenlere göre tehlikeli olabilmektedir. Rahim duvarında kalınlaşma olan kadınlar, adet kanamalarının daha şiddetli meydana geldiğini fark edebilirler. Bu kanamalar bazı bireylerde bireyin hayatını tehdit edebilecek miktarlara ulaşabilir. Bu da rahim duvarı kalınlaşmasını tehlikeli hale getiren faktörlerden yalnızca bir tanesidir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Kanser Mi?

Rahim duvarı kalınlaşması, endometrium yani rahim duvarı kanseri nedeniyle ortaya çıkabilir. Ancak her rahim duvarı kalınlaşması, rahim kanserine işaret etmez. Çoğu zaman bahsi geçen kalınlaşma hormon değişimleri nedeniyle meydana gelir. Yine de birey rahim kanseri için risk grubunda yer alıyorsa mutlaka düzenli aralıklarla bir kadın doğum doktoru ile görüşmelidir. Rahim duvarı kalınlaşmasının tedavi sürecinde, bu kalınlaşmanın kanser nedeniyle mi yoksa hormon bozukluğu gibi nedenlerden mi ortaya çıktığı tespit edilebilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavi Edilemezse Ne Olur?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavi edilmediği takdirde bireyin oldukça şiddetli ve ağrılı adet kanamaları deneyimlemesine neden olabilir. Aynı şekilde birey, rahim duvarı kalınlaşması nedeniyle gebe kalmakta güçlük gibi sorunlar da yaşayabilir. Bu yüzden rahim duvarı kalınlaşması tedavisi ihmal edilmemelidir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisinin süresi, hastalığın tam olarak hangi nedenden ortaya çıktığına ve tedavi sürecinin detaylarına göre değişiklik gösterebilir. Doktorunuz size özel bir tedavi planlaması hazırladıktan sonra sizi rahim duvarı kalınlaşması tedavisinin süresi hakkında bilgilendirecektir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi genellikle medikal uygulamalar ile yapılır. Bu uygulamalar sayesinde rahim duvarının kalınlaşmasına neden olan hormon bozukluğu gibi etmenler ortadan kaldırılır. Bahsi geçen medikal uygulamalar arasında ağız yolu ile alınan tabletler, vajinal kremler ve rahim içi araçlar bulunmaktadır.

İstanbul Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul rahim duvarı kalınlaşması tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.