Çikolata Kisti Tedavisi İstanbul

Çikolata kisti tedavisi İstanbul, endometriumun rahim dışında gelişim göstermesi ile meydana gelen çikolata kistlerini (endometriomaları) ortadan kaldırmak ve bireylerin bu kistlere bağlı deneyimlediği şikayetleri gidermek için yapılan uygulamadır. Rahmi meydana getiren üç farklı tabaka vardır. Bu tabakalar arasında en önemli olanlarından biri de endometrium, yani rahim duvarıdır. Rahim duvarı, vücuttaki hormon değişimlerinden etkilenen bir dokudur. Bu sayede yumurtlama sürecinde, olası bir gebelik durumunda embriyonun rahme tutunabilmesi için kalınlaşmaktadır. Gebeliğin meydana gelmediği durumlarda ise kalınlaşan kısımları yıkılmakta ve bir miktar kan ile birlikte vücut dışına atılmaktadır. Bazı bireylerde vücut dışına atılması gereken endometrium parçaları tam olarak atılamaz ve bu parçalar rahim dışı bir bölgede gelişim gösterir. Zaman içerisinde kistleşebilir ve çikolata kisti adı verilen, zararlı yapıları meydana getirebilirler. Bu da bireyin çeşitli şikayetler ve sorunlar deneyimlemesine neden olur. Yazımızın devamında ‘’Çikolata kisti kendi kendine geçer mi?’’, ‘’Çikolata kisti tedavi edilmezse ne olur?’’, ‘’Çikolata kisti tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Çikolata kisti tedavisi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul çikolata kisti tedavisi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Çikolata Kisti Tedavisi Nedir?

Çikolata kisti tedavisi, endometriozis hastalığının yol açtığı çikolata kistlerinin bulundukları bölgeden alınması amacıyla yapılan, özel bir cerrahi operasyondur. Çikolata kisti tedavisi tamamen hastanın deneyimlediği şikayetlere, çikolata kistinin yapısına ve çikolata kistinin konumuna özel olarak planlanmaktadır.

Çikolata Kisti Nedir?

Çikolata kisti, endometrium isimli rahim duvarının, rahim dışı bir bölgede gelişim göstermesi ve kistleşmesi sonucu oluşan, zararlı bir yapıdır. Bu kistler, içlerinde bulunan sıvının rengi ve kıvamı nedeniyle çikolata kisti olarak isimlendirilmiştir. Ancak tıp dilinde endometrioma olarak bilinirler. Çikolata kistleri endometriozis hastalarında görülen kistlerdir.

Çikolata Kisti Neden Olur?

Çikolata kisti nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Rahimle alakalı anatomik sorunlar, endometriozis hastalığının meydana gelmesine neden olabilir, bu da çikolata kistlerinin ortaya çıkması ile sonuçlanabilir.
    • Adet kanamasının vücut dışına ideal bir şekilde atılmasını zorlaştıran imperfore himen isimli hastalık.
    • Östrojen hormonunun fazla salgılanması veya progesteron hormonuna kıyasla baskın hale gelmesi gibi hormon bozukluğu.
    • Daha önce rahim duvarını ilgilendiren bir ameliyat geçirmiş olmak.
    • Genetik etmenler, ailevi yatkınlık.

Çikolata kisti nedenleri bu şekilde ortaya çıkabilir. Çikolata kistleri yani endometriomalar istisnasız bir şekilde endometriozis hastalarında görülürler. Ancak her endometriozis hastasında çikolata kistleri görülmeyebilir.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kisti belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Adet kanamalarının normalden daha ağrılı geçmesi.
    • Adet kanamaları sırasında kanama miktarında artış görülmesi.
    • Kısırlık veya gebe kalmakta güçlük.
    • Cinsel birliktelik sırasında şiddetli ağrı hissetmek.
    • İdrar sırasında ağrı ve yanma hissi.
    • Adet düzensizliği.
    • Hazımsızlık ve şişkinlik gibi sindirim sistemi sorunları.

Çikolata kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Çikolata Kisti Tehlikeli Mi?

Çikolata kisti çoğu zaman tehlikeli değildir. Yani bireyin yaşamını tehdit etmez. Ancak bulunduğu konuma ve büyüklüğüne göre bireyin şiddetli ağrılar, kısırlık ve benzer ciddi şikayetler deneyimlemesine neden olabilir. Bu yüzden çikolata kistlerinin tedavisi ihmal edilmemelidir.

Çikolata Kisti Kendiliğinden Geçer Mi?

Çikolata kisti kendiliğinden geçen veya kaybolan bir hastalık değildir. Kistler tedavi edilmedikleri takdirde ömür boyu kalırlar ve hatta gelişim gösterebilir, daha da rahatsız edici bir boyuta ulaşabilirler. Bu yüzden çikolata kistlerinin kendi kendine geçmesi beklenmemelidir. Çikolata kistine sahip olan veya çikolata kistlerinden şüphelenen kadınlar mutlaka bir jinekoloji doktoru ile iletişime geçmelidir.

Çikolata Kisti Kısırlık Yapar Mı?

Çikolata kisti, kısırlığın en yaygın nedenlerinden biridir. Öyle ki kısırlık sorunu yaşayan kadınların neredeyse 5’te 1’inde çikolata kistleri bulunmaktadır. Çikolata kistlerinin yol açtığı gebe kalmada güçlük ve kısırlık gibi sorunlar, çikolata kisti tedavisi ile ortadan kaldırılabilmektedir.

Çikolata Kisti Bitkisel Tedavi Var Mı?

Çikolata kistlerini veya bu kistlere yol açan endometriozis hastalığını bitkisel kürlerle, alternatif tedaviler ile veya ek gıdalar ile tedavi etmek mümkün değildir. Bu kistler yalnızca kadın doğum doktorları tarafından gerçekleştirilen cerrahi tedaviler ve takip uygulamaları ile tedavi edilebilmektedir.

Çikolata Kisti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Çikolata kistlerini almak amacıyla yapılan çikolata kisti ameliyatı genellikle 1 ila 1,5 saat kadar sürmektedir. Bununla birlikte operasyonun süresi, çikolata kistinin konumuna göre değişiklik gösterebilmektedir. Doktorunuz operasyonun tahmini süresi hakkında size gerekli bilgilendirmeyi yapacaktır.

Çikolata Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çikolata kisti tedavisi, çikolata kisti ameliyatı ile yapılmaktadır. Bu ameliyat ise kapalı cerrahi teknikler ile veya açık cerrahi teknikler ile gerçekleştirilebilmektedir. Günümüzde kapalı çikolata kisti ameliyatı çok daha yaygın bir şekilde tercih edilmektedir. Kapalı çikolata kisti ameliyatı sırasında hastaya genel anestezi uygulanır, böylece hasta ameliyat sırasında yapılan işlemleri hissetmez ve ağrı duymaz. Ameliyat sırasında göbek bölgesine açılan son derece küçük kesilerden çikolata kistine ulaşılır ve kist bulunduğu bölgeden alınır. Açılan kesilerin kapatılması ile çikolata kisti ameliyatı tamamlanmış olur.

İstanbul Çikolata Kisti Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul çikolata kisti tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.