Gebelik Takibi İstanbul

Gebelik takibi İstanbul, hamilelik döneminde ortaya çıkabilecek komplikasyonların önlenmesi, gebeliğin gidişatını tehdit eden sorunların erkenden tespit edilip ortadan kaldırılması için yapılan uygulamadır. Bu uygulama sayesinde hem anne adayının hem de bebeğin sağlığını incelemeye yönelik testler gerçekleştirilir. Aynı zamanda ebeveynler gebelik süreci hakkında bilgilendirilir ve doğuma hazırlanmalarına yardımcı olunur. Yazımızın devamında ‘’Gebelik takibi neden yapılır?’’, ‘’Gebelik şekeri nedir?’’, ‘’Şeker yükleme testi nedir?’’ ve ‘’Gebelik takibi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul gebelik takibi uygulaması ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik Takibi Nedir?

Gebelik takibi, hamileliğin başlangıcından doğuma kadar olan süreçte, hamile kadının ve bebeğin sağlık durumunun düzenli olarak izlenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu süreçte kadın doğum uzmanı, gebelik sürecini yönetir ve hamile kadının sağlığını ve bebeğin gelişimini takip eder. Gebelik takibi, hamileliğin başından itibaren düzenli prenatal (doğum öncesi) kontrollerle başlar ve doğuma kadar devam eder. Takip süreci, gebelikteki risk faktörlerine ve durumun normal seyrine bağlı olarak farklılık gösterebilir

Gebelik Takibi Neden Yapılır?

Gebelik takibi genel olarak şu amaçlar doğrultusunda yapılır:

• Anne adayının ve bebeğin sağlığının düzenli olarak takip edilmesi. Gebeliği riske atabilecek faktörlerin erkenden belirlenmesi ve gerekli tedavi uygulamalarının geciktirilmeden gerçekleştirilmesi.
    • Bebeğin gelişiminin düzenli aralıklarla kontrol edilmesi.
    • Gebelik öncesinde kullanılmaya başlayan ilaçların gebelik üzerindeki etkilerinin izlenmesi, kronik hastalıkların kontrol altına alınması ve gerektiğinde doz değişimi veya ilaç değişimi gibi işlemlerin yapılması.
    • Beslenme alışkanlıklarının ve yaşam tarzının düzenlenmesi. Anne adayına, gebelik süresince formunu ve sağlığını koruyabilmesi için danışmanlık hizmeti verilmesi.
    • İdeal doğum zamanının, doğum yerinin ve doğum şeklinin planlanması.
    • Bebekte görülebilecek kromozom anormalliklerinin erken dönemlerde tespit edilmesi.

Gebelik takibi bu gibi amaçlarla yapılabilmektedir.

Gebelik Takibi Kapsamında Yapılan Testler Nelerdir?

Gebelik takibi kapsamında yapılan testler arasında şunlar bulunmaktadır:

• Şeker Yükleme Testi: Gebelik şekerinin tespit edilmesi amacıyla yapılan özel bir uygulamadır.
    • NST: Bebeğin kalp atışlarının ve benzer önemli bulgularının incelenmesi için yapılan testtir.
    • Üçlü Tarama Testi: Üçlü tarama testi, genetik tarama testleri arasında en çok tercih edilen uygulamadır. Üçlü tarama testi kapsamında pek çok farklı uygulama kombine olarak yapılabilir. Böylece bebekte kromozom anormalliği görülme riski hesaplanabilir.
    • Anne Kanından Fetal DNA Testi: Bebeğin anne kanındaki genetik materyali incelenerek yapılır. Böylece down sendromu gibi pek çok hastalık üzerine araştırma yapılabilir.
    • Doppler Ultrasonografi: Plasentaya ve bebeğe yönelen kan dolaşımını incelmek için yapılır.
    • Dört Boyutlu Ultrason: Bebeğin uzuv ölçümlerini yapmak, bebeğin gelişimini takip etmek amacıyla yapılır.
    • Amniyosentez: Amniyon sıvısından örnek alınarak yapılan bu test sayesinde bebekte kromozom anormalliği görülme riski hesaplanabilir.
    • Kan ve İdrar Testleri: Çeşitli kan değerlerinin ve olası enfeksiyon sorunlarının tespit edilmesi için yapılır.

Gebelik kapsamında yapılan testlerden bazıları bunlardır.

Gebelik Şekeri Nedir?

Gebelik şekeri, gestasyonel diyabet olarak da bilinen bir tür diyabet çeşididir ve hamilelik sırasında gelişir. Gebelik şekeri, gebe bireyin kan şekeri seviyesinin normal düzeylerden yüksek olması durumudur. Bu durum, hamilelik hormonlarının ve plasentanın etkisiyle ortaya çıkar ve genellikle gebeliğin ikinci yarısında belirginleşir. Bu rahatsızlığın ortaya çıkmasında genetik etmenlerin de rolü olduğu düşünülmektedir. Gebelik şekeri, anne adayının vücudu insülin hormonunu etkili bir şekilde kullanamadığında veya yeterli insülin üretemediğinde oluşur. Gebelikte, plasenta, bebeğin beslenmesini ve gelişimini sağlamak için hormonlar üretir. Bu hormonlar, anne adayının insülin hormonuna karşı daha az hassas olmasına ve kan şekerinin yükselmesine neden olur. Gebelik şekeri genellikle belirti vermez ve çoğu kadın normal gebelik süreci içinde gebelik şekerine sahip olduğunu fark etmez. Ancak, yüksek kan şekeri, bebeğe zarar verebileceği ve çeşitli komplikasyonlara yol açabileceği için gebelik şekerinin erkenden tespit edilmesi ve kontrol edilmesi gerekir. Bu amaçla da şeker yükleme testi olarak bilinen uygulamaya başvurulur. Bu uygulama genellikle gebeliğin 24. ila 28. haftaları arasında gerçekleştirilir.

Gebelik Takibi Ne Zaman Başlar?

Gebelik takibine gebelik meydana gelir gelmez başlanmalıdır. Bununla birlikte sağlıklı bir gebelik süreci geçirmek isteyen çiftlere ‘’Gebelik Öncesi Danışma’’ uygulaması da tavsiye edilmektedir. Böylece henüz gebelik başlamadan önce gebelik için risk oluşturabilecek faktörler incelenebilmektedir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan Gebelik Öncesi Danışma isimli yazımızı inceleyebilirsiniz.

Gebelik Takibi Ne Zaman Biter?

Gebelik takibi, doğumun sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilmesi ile birlikte sonlanır. Bununla birlikte doğum sonrasında doktor ile görüşülmeye devam edilmeli ve bebeğin rutin kontrolleri aksatılmamalıdır.

Gebelik Takibi Ne Kadar Sürer?

Gebelik takibi yaklaşık 40 hafta kadar sürmektedir. Bu da yaklaşık 280 güne tekabül etmektedir. Gebelik süresince gebelik takibi kapsamında çeşitli muayeneler ve testler gerçekleştirilmektedir.

Gebelik Takibi Nasıl Yapılır?

Gebelik takibi, sıklıkları gebeliği riskli kılan faktörlere göre özel olarak planlanan, düzenli doktor kontrolleri ile yapılır. Bu kontrollerin bazılarında fiziksel muayeneler gerçekleştirilir. Bazı kontroller sırasında USG çekimleri ve kan testleri yapılır. Aynı şekilde gebelik takibi kapsamında genetik tarama testleri de gerçekleştirilebilir. Ancak bu uygulama yalnızca potansiyel hastalıkları araştırmak için yapılmamaktadır. Aynı zamanda bireyin gebelik boyunca sağlıklı bir şekilde beslenmesini, spor yapmasını ve doğuma ideal bir şekilde hazırlanmasını sağlamak amacıyla da gerçekleştirilir.

İstanbul Gebelik Takibi Fiyatları 2024

İstanbul gebelik takibi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.