Aşılama Tedavisi İstanbul

Aşılama tedavisi İstanbul, kısırlık sorunu yaşayan çiftlerin bebek sahibi olabilmesi için gerçekleştirilen, gelişmiş bir suni dölleme uygulamasıdır. Kısırlık veya tıp dilindeki adı ile infertilite, günümüzde oldukça yaygın bir sağlık sorunudur. Öyle ki her 5 çiftten 1’inde kısırlık sorunu olduğu düşünülmektedir. Kısırlık, genel olarak çiftin, 1 yıl boyunca korunmasız ilişkide bulunmasına rağmen gebeliğin gerçekleşememesidir. Bu sorun bazı çiftlerde anne adayı kaynaklı, bazı çiftlerde baba adayı kaynaklı, bazı çiftlerde de her ikisinden de kaynaklanacak şekilde ortaya çıkabilmektedir.

Kısırlık sorunu yaşayan çiftlerin çocuk sahibi olabilmeleri için gerçekleştirilen bazı tıbbi uygulamalar ve tedaviler vardır. Bu tedavilerden en yaygın olanı da aşılama tedavisidir. Aşılama tedavisi sayesinde kısırlığa yol açan pek süreç laboratuvar ortamında taklit edilebilir ve gebeliğin başarılı bir şekilde meydana gelmesi sağlanabilir. Aşılama tedavisinin en önemli avantajı, görece maliyetinin düşük olması ve tekrarlanabiliyor olmasıdır. Yazımızın devamında ‘’Aşılama tedavisinin başarı oranı ne kadar?’’, ‘’Aşılama tedavisi kaç defa tekrarlanabilir?’’, ‘’Aşılama tedavisi başarısız olursa ne olur?’’ ve ‘’Aşılama tedavisinin sonuçları ne zaman belli olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul aşılama tedavisi ve kısırlık tedavisi uygulamaları hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Aşılama Tedavisi Nedir?

Aşılama tedavisi, kısırlığın tedavisinde kullanılan ve oldukça etkili olan bir suni dölleme uygulamasıdır. Aşılama tedavisi sırasında çeşitli ilaçlar kullanılarak anne adayının sağlıklı ve olgun yumurta hücreleri üretmesi sağlanır. Daha sonra ise baba adayından alınan sağlıklı ve kaliteli sperm hücreleri, anne adayının rahmine aktarılır. Böylece gebeliğin sağlıklı bir şekilde meydana gelme oranı önemli ölçüde artlar. Aşılama tedavisi, tüp bebek tedavi ise ile birlikte en çok tercih edilen kısırlık tedavilerinin başında gelmektedir.

Aşılama Tedavisi Neden Yapılır?

Aşılama tedavisi, döllenmenin suni yoldan gerçekleştirilmesi ve gebeliğin sağlıklı bir şekilde meydana gelmesi amacıyla yapılır. Gebelik hem anne adayı kaynaklı hem de baba adayı kaynaklı bazı süreçlerin, ideal bir şekilde gerçekleşmesi ile meydana gelir. Eğer bu süreçler ile alakalı bir sorun olursa çiftler gebe kalmakta zorlanır. Aşılama tedavisi sayesinde ise bahsi geçen sorunlu süreçler, laboratuvar ortamında taklit edilir ve böylece gebeliğin meydana gelme olasılığı önemli ölçüde artar.

Kadınlarda Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Kadınlarda kısırlık nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Rahimle alakalı anormallikler.
    • Fallop tüplerinin kapalı olması.
    • Aşırı stres.
    • Hormon bozukluğu.
    • Zararlı maddelerin düzenli kullanımı.
    • Bazı ilaçların düzenli kullanımı.
    • Bazı kadın hastalıkları.
    • Rahimde yer alan miyomlar ve polipler.
    • Yumurtalık kistleri.
    • Polikistik over sendromu.

Kadınlarda infertilite nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Erkeklerde Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Erkeklerde kısırlık nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Azospermi.
    • Sperm sayısında azalma.
    • Spermlerin yeterince kaliteli olmaması.
    • Spermlerin yapısal bozukluklara sahip olması.
    • Spermlerin hareket kabiliyetinin düşük olması.
    • Sperm kanalları veya testis damarları ile ilgili sağlık sorunları.
    • Aşırı stres.
    • Beslenme ile ilgili sorunlar.
    • Sigara ve alkol kullanımı.
    • Hormon bozukluğu.

Erkeklerde kısırlık nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Aşılama Tedavisinin Başarı Oranı Nedir?

Aşılama tedavisinin başarı oranı %15 ila %20 civarındadır. Bununla birlikte aşılama tedavisi görece kolay bir uygulamadır ve tekrarlanması mümkündür.

Aşılama Tedavisi Tehlikeli Mi?

Aşılama tedavisi tehlikeli bir uygulama değildir. Bu uygulama sırasında anne adayının ya da baba adayının sağlığını tehlikeye atabilecek bir işleme başvurulmamaktadır. Bu yüzden aşılama tedavisinin oldukça güvenilir bir uygulama olduğunu söylemek mümkündür.

Aşılama Tedavisi Kaç Defa Tekrarlanabilir?

Aşılama tedavisi çiftin talep ettiği kadar tekrarlanabilir. Bu uygulamanın tekrarlanma sayısı ile ilgili bir sınırlandırma bulunmamaktadır. Aşılama tedavisi genellikle 2 ila 3 defa tekrarlanır. Bunlardan birinde ise büyük olasılıkla gebelik, başarılı ve sağlıklı bir şekilde gerçekleşmiş olur.

Aşılama Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Aşılama tedavisi genelde 15 ila 17 gün kadar sürmektedir. Aşılama tedavisine adetin ilk birkaç günü içerisinde başlanır ve daha sonra tedavi 15 gün kadar sonra tamamlanmış olur.

Aşılama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşılama tedavisi, sıra ile gerçekleştirilen bazı aşamalar halinde yapılmaktadır. Bu aşamaların başında anne adayına, sağlıklı yumurta hücreleri üretebilmesi ve bu hücrelerin ideal bir şekilde olgunlaşabilmesi için ilaç verilmesi yer alır. Daha sonra ise birkaç gün arayla yumurtalıklar, ultrason yardımı ile incelenmekte ve yumurtaların olgunlaşma durumu gözlemlenmektedir. Eğer yumurtalar olgunlaşmışsa anne adayına yumurta çatlatma iğnesi yapılmaktadır. Bu süreçte baba adayından da sperm alınmaktadır. Alınan spermler laboratuvar ortamında incelenmekte ve aralarından en sağlıklı olanları seçilmektedir. Son olarak da seçilen sperm hücreleri anne adayının rahmine transfer edilmektedir.

Aşılama Tedavisinin Sonuçları Ne Zaman Belli Olur?

Aşılama tedavisinin sonuçları hemen belli olmaz. Genellikle tedaviden sonraki ilk iki hafta içerisinde eğer gebelik gerçekleşmişse kan testi veya idrarla gebelik testi sayesinde tedavinin başarılı geçtiği anlaşılabilir.

İstanbul Aşılama Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul aşılama tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.