Miyom Tedavisi İstanbul

Miyom tedavisi İstanbul, myometrium isimli rahim tabakasında meydana gelen, miyom isimli anormal kitlelerin tedavi edilmesi amacıyla yapılan uygulamalardır. Rahim, birbirini destekleyen ve doğurganlığın korunması için farklı görevlere sahip olan üç katmandan meydana gelmektedir. Bunlar endometrium tabakası, myometrium tabakası ve seroza tabakasıdır. Myometrium tabakası, düz kaslardan meydana gelmektedir. Bu tabakada yer alan düz kaslar bazı kişilerde anormal bir şekilde çoğalmaya başlayıp kitleleşebilmektedir. Meydana getirdikleri kitleler, bulundukları rahim tabakası nedeniyle miyom olarak isimlendirilmektedir.

Miyomlar oldukça yaygın kitlelerdir, üreme çağında olan pek çok kadında görülürler ve çoğu zaman bir belirtiye yol açmazlar. Ancak bulundukları konuma ve büyüklüklerine göre gebe kalmakta güçlük, şiddetli karın ağrıları ve adet düzensizliği gibi şikayetlere neden olabilirler. Miyomlar, eğer bireyin genel sağlığına, günlük yaşamına ve doğurganlığına zarar veren belirtiler gösteriyorlarsa tedavi edilmeleri gerekir. Bu tedavi, özel ilaç uygulamaları, takip muayeneleri veya gelişmiş cerrahi operasyonlar ile yapılabilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Miyom tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Miyom tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Miyomlar tehlikeli midir?’’ ve ‘’Miyomların bitkisel tedavisi var mıdır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul miyom tedavisi ve benzer kadın hastalıkları tedavileri hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Miyom Tedavisi Nedir?

Miyom tedavisi, rahim içerisinde yer alan miyomların düzenli doktor kontrolleri ile incelenmesi ve gerektiğinde rahimden alınması amacıyla yapılan, özel bir tedavidir. Miyom tedavisi genellikle cerrahi operasyonlar ile yapılmaktadır. Ancak bazı durumlarda miyomlara bağlı deneyimlenen şikayetlerin azaltılması için ilaç uygulamalarına ve miyomların gelişiminin takip edilmesi için yapılan doktor kontrollerine de başvurulabilmektedir.

Miyom Nedir?

Miyom, rahmi meydana getiren düz kasların anormalleşmesi, çoğalıp büyüyerek kitleleşmesi sonucu ortaya çıkan yapıdır. Bu kitleler genellikle iyi huyludurlar. Ancak nadiren de olsa kötü huylu yani kanserli bir yapıya sahip olabilirler. Miyomlar genelde belirti vermezler. Bu yüzden de birey miyoma sahip olduğunu çoğu zaman fark etmez. Miyomlar genellikle başka hastalıkların araştırılması için yapılan tetkikler veya genel kontroller sırasında teşhis edilirler.

Miyom Neden Olur?

Miyomlar, rahmin myometrium isimli tabakasında meydana gelen anormal değişimler sonucu ortaya çıkarlar. Genellikle iyi huylu olan bu kitlelerin ortaya çıkmasında, hormon bozukluğu gibi faktörlerin önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Aynı şekilde ailevi yatkınlık ve birtakım çevresel etmenler de miyomların ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyom belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Adet kanamalarının normalden daha uzun sürmesi.
    • Adet kanamaları sırasında bireyin, normalde hissettiğinden daha ağrılı kramplar hissetmesi.
    • Adet kanamasının miktarında artış gözlenmesi.
    • Gebe kalmakta zorluk, yani kısırlık.
    • Adet düzensizliği.
    • Kasık civarında ağrı.
    • Cinsel birliktelik sırasında ağrı hissetmek.
    • Sindirim sistemini ve boşaltım sistemini ilgilendiren birtakım şikayetler.

Miyom belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Miyom Kimlerde Görülür?

Miyomlar genellikle ailesinde miyom öyküsü bulunan bireylerde görülmektedir. Bu da genetik etmenlerin miyomların ortaya çıkmasında önemli bir rol oynadığını düşündürmektedir. Bununla birlikte hormon bozukluğu gibi hastalıklara sahip olan bireylerde de genel nüfusa kıyasla çok daha yaygın bir şekilde miyom oluşumu gözlemlenmektedir.

Miyom Tehlikeli Mi?

Miyomlar genel olarak tehlikeli kitleler değillerdir. Ancak bu durum miyomun yapısına, konumuna ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilmektedir. Rahminde miyom olduğundan şüphelenen bireyler mutlaka kesin teşhis, düzenli takip ve gerektiğinde tedavi için bir kadın hastalıkları doktoru ile görüşmelidir.

Miyom Kendiliğinden Geçer Mi?

Miyom kendiliğinden kaybolan, düşen veya geçen bir kitle değildir. Bu yüzden miyomların, kadın hastalıkları ve doğum doktorları tarafından değerlendirilmesi ve incelenmesi gerekir. Bu süreçte miyomun büyüklüğü, konumu ve yapısı değerlendirilir. Aynı şekilde hastanın miyoma bağlı deneyimlediği şikayetler de dinlenir. Daha sonra ise tüm bu faktörler göz önünde bulundurularak tedaviye gerek olup olmadığı kararlaştırılır. Eğer tedavi gerekli ise doktor, hastanın taleplerini de göz önünde bulundurarak tamamen kişiye özel bir miyom ameliyatı planlaması yapar.

Miyom Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Miyom tedavisi süresi, miyomun tedavi sürecinde kullanılan yönteme göre değişiklik gösterebilir. Doktorunuz bu tedavinin detayları ve tedavi süresi hakkında sizi kapsamlı olarak bilgilendirecektir.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisi genellikle cerrahi yöntemler kullanılarak yapılır. Bu yöntemler arasında en yaygın olanları açık miyom ameliyatı (abdominal miyomektomi) ve kapalı miyom ameliyatıdır (laparoskopik miyomektomi veya histeroskopik miyomektomi). Bu operasyonlar genel anestezi altında, ağrısız bir şekilde yapılırlar. Bahsi geçen operasyonlar hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan Miyom Ameliyatı isimli içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

İstanbul Miyom Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul miyom tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.