Riskli Gebelik Takibi İstanbul

Riskli gebelik takibi İstanbul, pek çok yönüyle gebelik takibi uygulamasına benzeyen, ancak görüşmelerin çok daha sık gerçekleştiği ve bazı ek testlerin uygulandığı, özel bir takip programıdır. Gebelik süreci açısından risk oluşturan faktörlerin bazıları anne adayının gebelik öncesinde sahip olduğu hastalıklardan kaynaklanır. Bazıları ise gebelik sırasında gelişen sağlık sorunlarından ve bebeğin gelişimi ile ilgili problemlerden kaynaklanır. Riskli gebelik takibi sırasında tüm bu problemler ve sağlık sorunları düzenli aralıklarla değerlendirilebilir. Gerekli durumlarda erkenden tıbbi müdahale gerçekleştirilebilir. Yazımızın devamında ‘’Riskli gebelik takibi nasıl yapılır?’’, ‘’Gebeliği riskli kılan faktörler nelerdir?’’, ‘’Riskli gebelik belirtileri nelerdir?’’ ve ‘’Riskli gebelik takibi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul riskli gebelik takibi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Riskli Gebelik Takibi Nedir?

Riskli gebelik takibi, düşükle sonlanma riski bulunan, anne adayının sağlığı için risk oluşturabilen, birtakım komplikasyonların eşlik ettiği gebeliklerin düzenli olarak kontrol edilmesidir. Riskli gebelik takibi sırasında yapılan muayene ve test uygulamaları sayesinde olası sağlık sorunları erkenden tespit edilebilir. Böylece bu sorunlara gebeliği, anne adayının veya bebeğin sağlığını tehdit etmeden önce müdahale edilebilir.

Riskli Gebelik Takibi Neden Yapılır?

Riskli gebelik takibinin üç temel amacı vardır. Bunlardan ilki gebeliğin sağlıklı bir şekilde devam edebilmesini sağlamak ve gebeliğin ideal bir doğumla sonlanmasını sağlamaktır. İkincisi gebelik boyunca anne adayının sağlığını korumaktır. Üçüncüsü ise gebelik süreci boyunca bebeğin sağlığını korumak, bebeğin ideal bir şekilde gelişim gösterdiğinden emin olmaktır.

Riskli Gebelik Nedir?

Riskli gebelik, gebelik sürecinde ortaya çıkan komplikasyonların veya anne adayında gebelikten önce var olan hastalıkların, gebelik sürecini riskli kılması durumudur. Gebeliği riskli kılan pek çok faktör vardır. Bu faktörler kadın doğum doktorları tarafından detaylı olarak değerlendirilirler ve riskli gebelik takibi kapsamında kontrol altına alınır, önlenir veya ortadan kaldırılırlar. Riskli gebelik takibi bazı yönleri ile klasik gebelik takibi uygulamasından ayrılır. Riskli gebelik takibinde prenatal kontroller, ek tıbbi testler ve kadın doğum uzmanı tarafından gerçekleştirilen özel tedavi ve müdahaleler genellikle daha sık uygulanır. Riskli gebelik takibindeki temel hedef, anne ve bebeğin sağlığını korumak ve gebeliğin, sağlıklı bir doğumla sonuçlanmasını sağlamaktır.

Riskli Gebelik Nedenleri Nelerdir?

Riskli gebelik nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

• Anne adayının 35 yaşından büyük olması.
    • Anne adayının 18 yaşından küçük olması.
    • Anne adayının daha önce tekrarlayan düşükler yapmış olması.
    • Anne adayının daha önce bir kadın hastalığı ile alakalı ameliyat geçirmiş olması.
    • Anne adayında görülen birtakım kronik hastalıklar.
    • Gebelik sürecinde ortaya çıkan gebelik şekeri.
    • Daha öncesinde ölü doğum veya erken doğum yapmış olmak.
    • Sigara ve alkol kullanımı.
    • Bazı ilaçların düzenli kullanımı.
    • Bebekte görülen kromozom anormallikleri.
    • Plasenta veya kordon ile alakalı problemler.

Riskli gebelik nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Riskli Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Riskli gebelik belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Anormal vajinal kanama.
    • Belli aralıklarla sık bir şekilde baş ağrısı deneyimlemek.
    • Göbek ve alt karın bölgesinde kramplar hissetmek.
    • Vajinal akıntının sürekli hale gelmesi.
    • Fetal aktivitenin azalması.
    • Karın bölgesinde düzenli kasılmalar meydana gelmesi.
    • İdrar yaparken zorlanmak, ağrı ve yanma hissi deneyimlemek.
    • Görme bozuklukları deneyimlemek.

Riskli gebelik belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Gebelik sürecinde bu gibi belirtiler deneyimleyen anne adaylarına, mümkün olan en yakın zamanda bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile iletişime geçmeleri tavsiye edilir.

Riskli Gebelik Takibi Ne Kadar Sürer?

Riskli gebelik takibi genelde gebeliğin meydana gelmesi ile başlar ve gebelik sonlanana kadar devam eder. Riskli gebelik takibi kapsamında yapılan muayene işlemleri ise genelde 15 ila 30 dakika kadar sürebilmektedir.

Riskli Gebeliklerde Gebelik Öncesi Danışma

Riskli gebeliklerde gebelik öncesi danışma hizmeti son derece önemlidir. Bunun en önemli sebebi, gebeliği riskli kılabilen faktörlerin genellikle gebelik öncesinde, anne adayının sahip olduğu hastalıklardan kaynaklanmasıdır. Gebelik öncesi danışma hizmeti sayesinde bu faktörler henüz gebelik meydana gelmemişken tespit edilebilir ve bu faktörleri ortadan kaldırmaya yönelik işlemler erkenden başlayabilir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde bulunan Gebelik Öncesi Danışma isimli içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Riskli Gebelik Takibi Nasıl Yapılır?

Riskli gebelik takibi, riskli gebeliklerin sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi ve ideal bir doğum ile sonlanabilmesi için oldukça gerekli ve önemli bir uygulamadır. Bu uygulama kapsamında çeşitli genetik tarama testleri, kan ve idrar testleri yapılmaktadır. Buna ek olarak amniyosentez, kordosentez, şeker yükleme testi ve NST gibi gelişmiş uygulamalara başvurulmaktadır. Riskli gebelik takibi kapsamında anne adayı, düzenli olarak kadın doğum uzmanı ile görüşür. Bu süreçte anne adayının yaşam tarzı ve beslenme alışkanlıkları düzenlenebilir. Gebeliğin gidişatına uygun bir egzersiz programı hazırlanabilir. Buna ek olarak doğumun hangi yöntemle gerçekleşeceği gibi konular planlanabilir. Yani riskli gebelik takibi boyunca anne adayı pek çok konuda profesyonel olarak desteklenir.

İstanbul Riskli Gebelik Takibi Fiyatları 2024

İstanbul riskli gebelik takibi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.