Doğal Doğum İstanbul

Doğal doğum İstanbul, doğum sürecinin doğal bir şekilde başlayabilmesi ve doğal bir şekilde devam edebilmesi için, herhangi bir ilaç uygulamasına başvurulmadan yapılan, son derece faydalı bir doğum yöntemidir. Kadın bedeni, gebeliğin gerçekleşebilmesi, sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi ve doğumun doğal yollardan meydana gelebilmesi için özel, biyolojik mekanizmalara sahiptir. Bu özel mekanizmalar sayesinde tarih boyunca kadınlar, sağlıklı bebekler dünyaya getirebilmiştir. Günümüzde ise normal doğumlar sırasında, zaruri bir ihtiyaç olmasa bile doğumun daha çabuk başlaması ve sonlanması için çeşitli ilaçlara başvurulmaktadır.

Bu ilaçlar belli ölçüde doğum sürecini anne adayı için kolaylaştırmaktadır. Ancak elbette bu ilaçların yol açtığı, bazı olumsuz durumlar da mevcuttur. Doğal doğum uygulamasında ise ihtiyaç duyulmadığı takdirde hiçbir ilaç uygulamasına veya cerrahi işleme başvurulmaz. Böylece doğum, herhangi bir dış etmen olmadan, doktorun gözetimi altında, doğal ve sağlıklı bir şekilde gerçekleşir. Doğal doğumu normal doğumdan ayıran en önemli nokta budur. Yazımızın devamında ‘’Doğal doğumun avantajları nelerdir?’’, ‘’Doğal doğum ne kadar sürer?’’, ‘’Doğal doğumla normal doğum arasındaki farklar nelerdir?’’ ve ‘’Doğal doğum nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul doğal doğum ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Doğal Doğum Nedir?

Doğal doğum, bebeğin herhangi bir cerrahi veya medikal işleme başvurulmadan dünyaya gelmesi için yapılan, özel bir doğum yöntemidir. Doğal doğum, normal doğumla pek çok benzerliğe sahiptir. Her iki doğum yöntemi de cerrahi içermez ve vajinal yoldan gerçekleşir. Bununla birlikte doğal doğumda, gerek duyulmadıkça ilaç uygulamalarına başvurulmaz.

Doğal Doğum Neden Yapılır?

Doğal doğum, anne adayının, bebeğini kendi bedensel fonksiyonları yardımı ile, doğal bir şekilde dünyaya getirebilmesi için yapılır. Doğal doğum, normal doğum gibi vajinal yoldan gerçekleşir. Ancak bu uygulama sırasında herhangi bir ilaç işlemine veya cerrahi işleme başvurulmaz. Bu da anne adayının doğum sürecini doğal bir şekilde deneyimlemesini sağlar. Doğal doğumun günümüzde pek çok faydası olduğu bilinmektedir. Tercih edilmesinin ve gerçekleştirilmesinin en önemli nedeni budur.

Kimler Doğal Doğum Yaptırabilir?

Doğal doğum veya normal doğum için herhangi bir ön şart bulunmamaktadır. Eğer anne adayının sağlık durumu doğal doğum için uygunsa ve bebekte, doğal doğuma engel olabilecek bir sağlık sorunu yoksa doğal doğum yapılabilir. Bu uygulama için bahsi geçen şartlar haricinde bir kriter bulunmamaktadır.

Doğal Doğumun Faydaları Nelerdir?

Doğal doğumun faydaları arasında şunlar yer almaktadır:

• Doğum süreci tamamen doğal koşullarda gerçekleşir.
    • Gerekmedikçe medikal veya cerrahi uygulamalar gerçekleştirilmez.
    • Doğal doğum sayesinde beden, doğum yaptığının farkında olur ve süt üretimi gibi süreçler için gerekli olan hormonlar ideal miktarlarda salgılanır.
    • İlaç uygulaması içermediği için bu uygulamalara bağlı yan etkiler görülmez.
    • İyileşme süreci çok daha hızlıdır.
    • Anne, doğumdan hemen sonra bebeğini kucağına alabilir ve kontroller gerçekleştirildikten sonra bebeğini emzirebilir.

Doğal doğumun faydaları bu şekilde sıralanabilir.

Doğal Doğum İle Normal Doğumun Arasındaki Farklar Nelerdir?

Doğal doğum ile normal doğum pek çok yönü ile birbirlerine benzerler. Her iki uygulama da vajinal yolla gerçekleşir ve gerekmedikçe cerrahi uygulama içermezler. Ancak norma doğumlar sırasında genelde doğumun başlayabilmesi ve hızlı bir şekilde devam etmesi için suni sancı ilaçları kullanılmaktadır. Ancak doğal doğum uygulamasında bu gibi ilaç uygulamalarına, gerekli olmadıkça başvurulmamaktadır.

Doğal Doğum Ağrılı Mı?

Doğal doğum sırasında sancı ve ağrı hissetmek son derece normaldir. Bu ağrı, talep dahilinde özel uygulamalar ile kontrol altına alınabilir. Günümüzde bu sürecin daha kolay geçebilmesi için ağrısız doğal doğum veya ağrısız normal doğum uygulamaları da gerçekleştirilebilir.

Doğal Doğum Ne Kadar Sürer?

Doğal doğumun süresini etkileyen bazı faktörler vardır. Bu faktörlerin başında ise yapılan doğumun, anne adayının kaçıncı doğumu olduğu yer alır. Eğer anne adayı ilk defa doğum yapıyorsa doğum 12 ila 16 saat kadar sürebilir. İkinci doğumuysa 8 saat kadar, üçüncü doğumu ise de 3 ila 6 saat kadar sürebilmektedir.

Doğal Doğum Nasıl Yapılır?

Doğal doğum, herhangi bir cerrahi işlem içermediği için genellikle anestezisiz bir şekilde yapılır. Bununla birlikte bazı bireyler doğum sancılarını hissetmemek için ağrısız doğal doğum veya ağrısız normal doğum olarak bilinen uygulamayı talep edebilmektedir. Bu uygulama sırasında anne adayına epidural anestezi işlemi uygulanır. Böylece doğum sırasında ağrı hissedilmez. Doğal doğum sırasında doğumu başlatmak için veya hızı bir şekilde sonlanmasını sağlamak için suni sancı ilaçları kullanılmaz. Gerekmedikçe hiçbir ilaç veya cerrahi tedavi uygulaması gerçekleştirilmez. Doktor doğum boyunca sağlık ekibi ile birlikte anne adayının yanındadır. Sürecin güvenli bir şekilde gerçekleştiğinden emin olur, gerek duyulabilecek herhangi bir müdahale için hazırdır ve anne adayını yönlendirir. Doğumdan sonra anne adayı bebeğini kucağına alabilir ve emzirebilir.

İstanbul Doğal Doğum Fiyatları 2023

İstanbul doğal doğum fiyatları ve normal doğum ücreti gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.