Polikistik Over Sendromu Tedavisi İstanbul

Polikistik over sendromu tedavisi İstanbul, doğurgan olan kadınların yumurtlama işlevlerindeki bozulma sonucu meydana gelen ve yumurtalıklarda birden fazla kist görülmesi ile karakterize olan PCOS hastalığını tedavi etmek için yapılan uygulamadır. Yumurtalıklar, dişi üreme sistemini meydana getiren en önemli organlardan biridir. Kadınlarda, rahmin sağ ve sol yanında olmak üzere iki adet yumurtalık bulunur. Yumurtalıkların içerisinde ise adet döngüsü kapsamında olgunlaşan ve sperm hücreleri tarafından döllenmeye hazır hale gelen yumurta hücreleri bulunur. Ancak bazı kadınlarda, yumurta hücreleri gerektiği gibi olgunlaşamaz ve çatlayamazlar. Bu da zaman içerisinde, yumurtalıklarda kistleşmelerine neden olur.

Eğer bireyin yumurtalıklarında, yumurtalık kisti olarak bilinen bu kitlelerden birden fazlası varsa polikistik over sendromu olarak bilinen kadın hastalığından şüphelenilebilir. Polikistik over sendromu günümüzde milyonlarca kadını etkilemektedir ve farklı uygulamalar ile tedavi edilebilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Polikistik over sendromu tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Polikistik over sendromu tehlikeli midir?’’, ‘’Polikistik over sendromu kendi kendine geçer mi?’’ ve ‘’Polikistik over sendromu belirtileri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul polikistik over sendromu tedavisi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Nedir?

Polikistik over sendromu, bireyin yumurtlama süreçlerini etkileyen ve yumurtalıklarda birden fazla, küçük yumurtalık kisti görülmesi ile karakterize olan bir hastalıktır. Bu hastalık genellikle hormon bozukluğu nedeniyle meydana gelmektedir. Polikistik over sendromu genellikle 35 yaşından küçük olan bireylerde görülmektedir.

Polikistik Over Sendromu Neden Olur?

Polikistik over sendromu, doğurganlık döneminde olan kadınların en sık deneyimlediği kadın hastalıklarından biridir. Bu hastalık genellikle hormon bozukluğu gibi etmenler nedeniyle meydana gelmektedir. Bununla birlikte ailevi yatkınlığın (genetik etmenler) ve çevresel faktörlerin de polikistik over sendromunun ortaya çıkmasında önemli bir rol oynadığı tahmin edilmektedir. Aynı şekilde hormon içerikli ilaçların (mesela doğum kontrol hapları) düzenli olarak kullanımı polikistik over sendromunun ortaya çıkmasına yol açabilmektedir.

Polikistik Over Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Polikistik over sendromu belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Adet düzeninin bozulması.
    • Adet kanamalarının miktarı ile ilgili sorunlar.
    • Kilo almak.
    • Vücudun çeşitli bölgelerinde kıl artışı, aşılı kıllanma.
    • Adet kanamalarının dışında ara kanamalar meydana gelmesi.
    • Ses kalınlaşması.
    • Özellikle yüz ve sırt bölgesinde sivilce oluşumu görülmesi.
    • Gebe kalmakta zorlanma.

Polikistik over sendromu belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Polikistik Over Sendromu Genetik Mi?

Polikistik over sendromu genetik bir hastalık değildir. Bununla birlikte bu hastalığın ortaya çıkmasında genetik yollarla aktarılan bazı etmenlerin önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Yani aile üyelerinde polikistik over sendromu olan bireyler, genel nüfusa kıyasla polikistik over sendromu için daha büyük bir risk altındadırlar.

Polikistik Over Sendromu Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Polikistik over sendromunun bitkisel tedavisi yoktur. Polikistik over sendromu, son derece hassas olan hormon dengesindeki önemli bozulmalar nedeniyle meydana gelmektedir. Bu gibi sorunları bitkisel kürler veya ek gıdalar kullanarak ortadan kaldırmak mümkün değildir. Bu yüzden polikistik over sendromu hastalarına, kesin, bilimsel ve güvenli bir tedavi için mutlaka bir kadın hastalıkları doktoru ile görüşmeleri tavsiye edilmektedir.

Polikistik Over Sendromu Tehlikeli Mi?

Polikistik over sendromu tehlikeli bir hastalık değildir. Yani polikistik over sendromu, eşlik eden ciddi bir hastalık daha yoksa bireyin yaşamını tehdit etmez. Ancak yine de bireyin günlük yaşamını önemli bir şekilde olumsuz etkileyebilir. Bu yüzden polikistik over sendromunun tedavisi ihmal edilmemelidir.

Polikistik Over Sendromu Kısırlık Yapar Mı?

Polikistik over sendromu kısırlık yapabilir. Polikistik over sendromu, daha önce de belirtmiş olduğumuz gibi genellikle hormon bozukluğu gibi sorunlar nedeniyle ortaya çıkmaktadır. Hormonlar, kadınların doğurganlıkları için son derece önemlidir. Doğal olarak, gerektiği gibi olgunlaşamayan, çatlayamayan ve kistleşen yumurta hücreleri, bireyin gebe kalmakta güçlük çekmesine neden olabilir.

Polikistik Over Sendromu Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Polikistik over sendromu tedavisi süresi, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına ve polikistik over sendromunun şiddetine göre değişiklik gösterebilir. Bu tedavi genellikle medikal yollarla, yani özel ilaçlarla yapılır. İlaç kullanımı ise doktorun tavsiyesi ve yönlendirmesine göre 6 ay kadar sürebilir.

Polikistik Over Sendromu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Polikistik over sendromu tedavisi, hormonların düzenlenmesi ve yeni kist oluşumunun önlenmesi amacıyla gerçekleştirilir. Bu amaç doğrultusunda doktor, hastasına hormon içerikli ilaçlar reçete edebilir. Hastanın, bu ilaçları düzenli olarak, doktorun önerdiği dozda ve doktorun önerdiği süre boyunca kullanması gerekir.

İstanbul Polikistik Over Sendromu Tedavisi Fiyatları 2024