Adet Düzensizliği Tedavisi İstanbul

Adet düzensizliği tedavisi İstanbul, adet kanamalarının meydana gelme sıklığını, kanama miktarını ve adet kanamalarının uzunluğunu etkileyen olumsuz etmenlerin ortadan kaldırılması ve sağlıklı bir adet döngüsünün oluşturulması için yapılan uygulamadır. Adet döngüsü, kadınların doğurganlığının vazgeçilmez bir parçasıdır. Adet döngüsü kapsamında salgılanan hormonlar ve organların geçirdiği değişimler sayesinde; döllenmeye hazır, olgunlaşmış yumurta hücreleri üretilir. Aynı zamanda rahim duvarı kalınlaşır ve olası bir gebelik durumunda, döllenmiş yumurtanın yerleşimine hazır hale gelir. Bununla birlikte bahsi geçen fizyolojik aktivitelerin tamamı, hormonların kontrolünde, belli bir düzende gerçekleşmelidir.

Aksi takdirde adet düzeni ile ilgili sorunlar ortaya çıkabilir. Bu sorunlar da bireyin günlük yaşamını, doğurganlığını ve bedensel sağlığını ciddi ölçüde olumsuz etkileyebilir. Adet düzensizliği tedavisi bahsi geçen sorunların teşhis edilmesi, nedenlerinin araştırılması ve kişiye özel planlanan uygulamalar ile ortadan kaldırılması amacıyla yapılmaktadır. Yazımızın devamında ‘’Adet düzensizliği belirtileri nelerdir?’’, ‘’Adet düzensizliği kendi kendine geçer mi?’’, ‘’Adet düzensizliği tedavi edilmezse ne olur?’’ ve ‘’Adet düzensizliği tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul adet düzensizliği tedavisi ve regl düzensizliği gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Adet Düzensizliği Nedir?

Adet düzensizliği, adet kanamalarının normalden daha kısa veya daha uzun sürmesi ile karakterize olan bir sağlık sorunudur. Adet düzensizliği aynı zamanda adet kanamalarının meydana gelme sıklığı ile ilgili de sorunlara yol açabilmektedir. Adet düzensizliği pek çok nedenden ortaya çıkabilir. Bu nedenler arasında çeşitli kadın hastalıkları, hormon bozukluğu ve beden sağlığını etkileyen farklı etmenler bulunur. Adet düzensizliği ve adet düzensizliğine eşlik eden bazı durumlar bireyin gebe kalma ihtimalini zorlaştırabilir. Birey uzun süre boyunca adet olmadığı için kendisini huzursuz hissedebilir ve benze şikayetler deneyimleyebilir.

Adet Düzensizliği Neden Olur?

Adet düzensizliği nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Genetik etmenler.
    • Hormon bozukluğu
    • Miyomlar ve rahim polipleri.
    • Yumurtalık kistleri.
    • Polikistik over sendromu.
    • Hormon içerikli ilaçların düzenli kullanımı.
    • Sigara kullanımı.
    • İlaç ve madde istismarı.
    • Aşırı stres.
    • Uyku düzeni ile ilgili bozukluklar.
    • İdeal kilo aralığında olmamak.
    • Hava değişimi.
    • Çeşitli psikolojik hastalıklar.

Adet düzensizliği bu gibi nedenlerden meydana gelebilmektedir.

Adet Düzensizliği Belirtileri Nelerdir?

Adet düzensizliğinin en temel belirtisi adet kanamalarının 21 günde birden daha sık veya 35 günde birden daha seyrek bir şekilde meydana geliyor olmasıdır. Bununla birlikte adet kanamasının süresi ve bu süreçte bireyin kaybettiği kan miktarı da adet düzensizliği ile ilgili olabilir.

Adet Düzeni Nasıl Olmalıdır?

Adet kanamaları ideal olarak 21 ila 35 günde bir meydana gelirler. 5 ila 7 gün boyunca da devam ederler. Adet kanamasının sonlarına doğru kanama miktarında azalma görülür. Eğer adet kanaması ideal aralıktan daha fazla sürerse birey kan kaybına bağlı çeşitli şikayetler deneyimleyebilir.

Adet Düzeni Bozulursa Ne Olur?

Adet düzeni bozulan bireyler uzun süre adet olmadıklarında kendilerini huzursuz hissedebilirler. Adet kanamaları sık ve yoğun geçiyor ise de kan kaybına bağlı olarak çeşitli şikayetlere sahip olabilir; kendilerini sürekli yorgun ve bitkin hissedebilirler. Adet düzensizliği genel olarak bireyin yaşam kalitesini ciddi ölçüde düşüren bir sorundur.

Adet Düzensizliği Olanlar Hamile Kalabilir Mi?

Adet düzensizliği direkt olarak kısırlıkla ilişkili bir şikayet değildir. Ancak kısırlığa yol açan pek çok etmen adet düzensizliğine de neden olabilir. Bu yüzden adet düzensizliği şikayetine sahip olan bireyler gebe kalmakta güçlük çekebilirler. Bununla birlikte adet düzensizliği deneyimleyen herkes kısır olmak zorunda değildir. Adet düzensizliği deneyimlenirken bile hamle kalınabilir.

Adet Düzensizliğinin Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Adet düzensizliğinin bitkisel tedavisi yoktur. Bu rahatsızlık yalnızca kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından gerçekleştirilen özel tanılama ve tedavi uygulamaları ile ortadan kaldırılabilir. Bitkisel kürler veya benzer uygulamalar adet düzenini yeniden kurmaya yardımcı olamaz. Bu yüzden adet düzensizliği gibi şikayetlere sahip olan kadınlara bilimsel, güvenilir ve tıbbi tedaviye başvurmaları tavsiye edilir.

Adet Düzensizliği Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Adet düzensizliği tedavisi, adet düzeni yeniden kurulana kadar devam edebilir. Bu amaçla reçete edilen ilaçlar 6 ay ila 1 yıl kadar kullanılırlar. Ancak bu süre kişiden kişiye önemli ölçüde değişiklik gösterebilir.

Adet Düzensizliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Adet düzensizliği tedavisi kapsamında öncelikle çeşitli tanılama uygulamaları yapılır. Bu uygulamalar arasında kolposkopi, rahim filmi, ultrason ve hormon testleri gibi tetkikler yer alır. Bahsi geçen tetkiklerden elde edilen sonuç sayesinde adet düzensizliğine neyin neden olduğu kararlaştırılır. Daha sonra ise bu nedeni ortadan kaldırmaya yönelik tedaviler planlanır. Çoğu zaman adet düzensizliği tedavisi hormon içerikli ilaçlarla yapılmaktadır. Ancak bazı durumlarda rahimde veya yumurtalıklarda bulunan ve adet düzensizliğine neden olan kitlelerin alınması için cerrahi yollarla da yapılabilmektedir.

İstanbul Adet Düzensizliği Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul adet düzensizliği tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.