Gebelikten Korunma Yöntemleri İstanbul

Gebelikten korunma yöntemleri İstanbul, planlanmamış veya istenmeyen gebeliklerin önlenmesi için uygulanan korunma yöntemleridir. Gebelik son derece zorlu bir süreçtir. Hem maddi açıdan hem de manevi açıdan çiftleri oldukça zorlayabilir. Özellikle de planlanmamış gebelikler, çiftlerin gelecek planlarında önemli değişimler meydana gelmesine, iş hayatlarının aksamasına ve maddi açıdan zorlanmalarına neden olabilir. Bu gibi etmenler, çiftlerin istenmeyen gebelikleri önlemek için çeşitli gebelikten korunma yöntemleri denemelerine neden olur. Bu yöntemler arasında pek çok uygulama vardır.

Gebelikten korunma yöntemlerinden bazıları, diğerlerine kıyasla daha etilidirler. Bazıları cinsel birleşmeden alınan hazzı partnerlerden biri veya her ikisi için birden düşürebilir. Bazıları ise hormonlarla alakalı farklı sorunlara neden olabilir. Bu yüzden çiftlere, gebelikten korunma yöntemi seçerken iyi bir değerlendirme yapmaları ve mümkünse bir kadın doğum uzmanından danışmanlık hizmeti almaları tavsiye edilir. Böylece çiftlerin beklentilerine en uygun, en etkili ve en hesaplı gebelikten korunma yöntemi seçilebilir. Yazımızın devamında ‘’Gebelikten korunma yöntemleri nelerdir?’’, ‘’Gebelikten korunma yöntemleri arasında hangi yöntemler yer alır?’’, ‘’Gebelikten korunma yöntemlerinin başarı oranı nedir?’’ ve ‘’Tüp bağlama ameliyatının avantajları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul gebelikten korunma yöntemleri ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Gebelikten Korunma Yöntemleri Nelerdir?

Gebelikten korunma yöntemleri, doğum kontrol yöntemleri olarak da bilinirler. Doğum kontrol yöntemleri arasında en sık tercih edilenleri şunlardır:

• Doğum Kontrol Hapı Nedir?

Doğum kontrol hapları kadınlık hormonlarını etkileyerek yumurta oluşumunu engeller. Aynı zamanda serviks bölgesinde bulunan salgıları yoğunlaştırarak spermin yumurtaya ulaşmasını engeller. Bu haplar menstruasyon döneminin ikinci günü alınmaya başlanır. 21 gün boyunca her gün aynı saatte alınması istenmeyen gebeliklerin önlenmesi için büyük önem taşır.

Doğum kontrol haplarını her gün kullanmayı unutacak kişilerin, diyabet hastalarının, karaciğer bozukluğu olanların, yüksek tansiyon hastalarının ve adet düzensizliği yalayanların kullanmaması gerekir. Bununla beraber doğum kontrol haplarının adet dönemini düzenlemesi, yumurtalık ve rahim kanserine karşı koruma, kistlerin büyümesini engelleme gibi olumlu yararları da vardır.

• Ertesi Gün Hapı Nedir?

Ertesi gün hapları düzenli olarak kullanılan bir doğum kontrol yöntemi değildir. Korunmasız ilişkiden sonra istenmeyen gebeliklerin önlenmesi için kullanılan akut bir çözümdür. İlişkiden sonra erken kullanımı koruma derecesini arttırmaktadır. Ertesi gün hapları korunmasız ilişki sonrası 72 saat etkili olmakla beraber ilk 12 saatte kullanıldığında daha etkili olmaktadır. Hormonları etkileyerek gebeliği önleyen bu haplar, kısa zamanda yumurtalıklarda ani değişime neden olduğu için yan etkisi diğer yöntemlere göre daha fazladır.

• Korunma İğnesi Nedir?

Korunma iğneleri de haplar gibi hormonları düzenleyerek yumurta oluşumunu engeller. Doğum kontrol hapını düzenli olarak kullanamayacak kişiler için korunma iğnesi uygun bir yöntemdir. Bu iğneler aylık ve üç aylık olarak yaptırılabilir.

• İmplantlar Nedir?

İçerisinde bulunan hormonlarla yumurtalığı etkileyerek, gebeliği önleyen bir yöntemdir. Bu yöntem, 3 yılda bir deri altına uygulanarak yapılır. İçinde bulunan progesteron hormonu rahim ağzında bulunan mukusu kalınlaştırarak spermin rahim içine ulaşmasını engeller.

• Doğum Kontrol Bandı Nedir?

Doğum kontrol bantları kol, bacak, göğüs gibi vücudun belli bölümlerine yapıştırılan ten rengi bantlardır. Bu bantlar 3 veya 4 cm genişliğindedir. Diğer koruma yöntemleri gibi yumurtlamayı engeller ve serviks bölgesinde bulunan salgıyı kalınlaştırarak spermin rahim içine ulaşmasını engeller. Bantların bulunduğu kutunun içerisinde 3 adet doğum kontrol bandı bulunur. Bu bantlar haftalık olarak değiştirilir. Üç haftanın sonunda 7 gün ara verilir ve yedinci günün sonunda işleme tekrar başlanır.

• Rahim İçi Araçlar Nelerdir? (Spiral Taktırma)

Rahim içi araçlar spermlerin yumurtaya ulaşmasını engelleyen esnek yapılı araçlardır. RİA ve spiral olarak da adlandırılırlar. Spiraller çıkarıldıktan sonra hamile kalma olasılığı hemen başlar. Hormon salgılayan, bakır içeren ve yeni nesil spiral olmak üzere çeşitleri vardır. Uzmanlar tarafından rahim içine yerleştirilirler. 4 cm boyutunda olan bu plastik araçların içerisinde açılan kollar bulunur.

Bakır içeren spiraller 10 yıllık süre boyunca kullanılır. Spiralin takıldığı ilk iki yıl hamile kalma olasılığının %1’den az olması nedeniyle koruyuculuğu yüksek bir yöntemdir. Hormonlu spiraller ise 5 yıllık süre boyunca koruma sağlarlar. Rahme etki ederek mukusu kalınlaştırır ve spermin yumurtaya ulaşmasını engeller. Hormonlu spirallerin kanama miktarını azaltma etkisi olduğu için özellikle kanaması fazla olan kadınlarda bu yöntem tercih edilir. Bu spiraller adet döneminde yaşanan kramp ve ağrıları da azaltabilirler. Yeni nesil spiraller de diğerleriyle aynı amaç için kullanılır fakat çok küçük çubuklar şeklinde olması nedeniyle rahme daha kolay uyum sağlayarak yan etkileri azaltıyor.

• Tüp Bağlama Ameliyatı Nedir?

Tüp bağlama ameliyatı, fallop tüplerinin bağlanması ile yapılan, sperm hücreleri ile yumurta hücrelerinin bir araya gelmesini engelleyerek, önemli bir korunma sağlayan, özel bir operasyondur. Bu operasyon laparoskopik yöntemler kullanılarak, anestezi altında yapılabilir. Böylece hastalar uygulama sırasında ağrı hissetmezler. Kapalı tüp bağlama ameliyatı veya laparoskopik tüp bağlama ameliyatı sırasında son derece küçük kesiler kullanılır. Bu da ameliyat sonrası iyileşme sürecini kısaltır ve bazı risklerin ortaya çıkma ihtimalini önemli ölçüde düşürür. Tüp bağlama ameliyatı, istenmeyen gebeliklere karşı %100’e yakın bir koruma sağlamaktadır.

Spiral Takılmasının Avantajları Nelerdir?

Spiral takılmasının faydaları ve avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Spiral taktırma uygulaması sırasında kullanılan rahim içi araçların pek çok türü vardır. Birey, bunlardan kendisine en uygun olanını tercih edebilir.
    • Spiral taktırma uygulaması istenmeyen gebeliklere karşı oldukça başarılı bir koruma sağlar.
    • Hedef bölgeye yerleştirilen spiraller yaklaşık 5 yıl boyunca kullanılabilirler. Daha sonra ise basit bir işlemle çıkarılabilir ve yerine yeni bir spiral yerleştirilebilir.
    • Spiral taktırma uygulaması son derece basit bir işlemdir. Cerrahi işlemler ve dolayısıyla da riskli anestezi uygulamaları içermemektedir.
    • Spiraller herhangi bir ilaç ile etkileşime girmezler.
    • Emziren bireylerin spiral taktırmasında herhangi bir sakınca yoktur.
    • Doğum kontrol hapı, doğum kontrol iğnesi veya kondom kullanımı gibi diğer gebelikten korunma yöntemlerini kullanmaya gerek kalmaz.

Spiral kullanımının avantajları bu şekilde sıralanabilir. Bununla birlikte eğer spiral taktıran birey farklı cinsel partnerler ile birlikte oluyorsa cinsel yoldan buluşan hastalıkların önlenmesi için partnerinden kondom kullanmasını istemelidir.

Tüp Bağlama Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Tüp bağlama ameliyatının avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• İstenmeyen gebeliklere karşı %99,9 oranında korunma sağlar. Bu da tüp bağlama ameliyatını gebelikten korunma yöntemleri arasında en başarılı uygulamalardan biri yapmaktadır.
    • Tek bir operasyonla yapılır ve istenmeyen gebeliklere karşı ömür boyu korunma sağlar.
    • Mikrocerrahi işlemleri kullanılarak, kapalı cerrahi teknikler ile yapılabilir.
    • İyileşme süresi oldukça kısadır.
    • Uygulamadan birkaç gün sonra kademeli olarak günlük yaşama dönülebilir.
    • Özel anestezi uygulamaları altında, ağrısız bir şekilde yapılır.
    • Sonrasında fikrini değiştiren ve gebelik planları yapan bireyler yine laparoskopik tekniklerle yapılan bir operasyon ile tüplerini yeniden açtırabilirler.
    • Doğum kontrol hapı, prezervatif (kondom), spiral veya doğum kontrol iğnesi kullanım ihtiyacını ömür boyu ortadan kaldırır. Bu sayede de uzun vadeli düşünüldüğünde bahsi geçen uygulamalara kıyasla daha hesaplıdırlar.

Tüp bağlatmanın avantajları bu şekilde sıralanabilir. Tüp bağlama ameliyatı istenmeyen gebeliklere karşı koruma sağlasa da cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı koruma oluşturmaz. Bu yüzden farklı partnerler ile cinsel birliktelik kuran kadınlara, partnerlerinden kondom kullanmalarını istemeleri tavsiye edilir. Cinsel yolla bulaşan hastalıkların önemli bir bölümü doğru kondom (prezervatif) kullanımıyla önlenebilir.

İstanbul Gebelikten Korunma Yöntemleri

İstanbul tüp bağlatma ameliyatı fiyatları ve spiral taktırma ücreti gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.