Kürtaj Kadiköy

Kürtaj Kadiköy, planlanmamış, istenmeyen veya sağlığı açısından riskli olan gebeliklerin güvenli bir şekilde sonlandırılması için yapılan, özel bir kadın doğum uygulamasıdır. İstenmeyen gebeliklerin önlenmesi amacıyla yapılan pek çok doğum kontrol uygulaması vardır. Ancak hiçbir doğum kontrol uygulaması tam koruma sağlamamaktadır. Buna bağlı olarak da düzeni bir cinsel yaşamı olan bireyler veya çiftler, istenmeyen gebelikler ile karşı karşıya kalabilmektedir. İstenmeyen veya planlanmamış olan gebelikler çiftleri veya birey hem maddi açıdan hem de manevi açıdan zorlayabilmektedir. Bu yüzden de bahsi geçen durum ile karşı karşıya kalan bireyler, gebeliklerini sonlandırmak için kürtaj Kadiköy gibi uygulamalara başvurmaktadır.

Kadın doğum uzmanları tarafından gerçekleştirilen Kadiköy kürtaj uygulaması, yasal sınırlar içerisinde gebeliğin, güvenli bir şekilde sonlandırılması amacıyla yapılmaktadır. Bu uygulama günümüzde farklı yöntemler ve teknikler kullanılarak gerçekleştirilebilmektedir. ‘’Kürtajla bebek aldırma ne kadar sürer?’’, ‘’Kürtajla çocuk aldırma nasıl olur?’’, ‘’İlaçlı kürtaj tehlikeli mi?’’ ve ‘’Vakumlu kürtaj Kadiköy ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Kadiköy kürtaj uygulaması ve vakumlu kürtaj uygulaması gibi konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Kürtaj Nedir?

Kürtaj, rahim duvarının, özel teknikler ve aletler kullanılarak kazınması ile yapılan ve istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması amacıyla tercih edilen, özel bir uygulamadır. Kürtaj, farklı yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Bu yöntemler arasında ilaçlı kürtaj, klasik kürtaj ve vakumlu kürtaj uygulamaları bulunur. Kürtaj işlemi halk arasında çocuk aldırma veya bebek aldırma gibi isimlerle de bilinir. Ülkemizde, kürtaj işlemi sayesinde 10. haftaya kadar olan istenmeyen gebelikleri yasal bir şekilde sonlandırmak mümkündür.

Kürtaj Kadiköy Neden Yapılır?

Kürtaj genellikle üç temel amaç doğrultusunda yapılmaktadır. Bunlardan ilki istenmeyen veya planlanmamış olan gebeliklerin sonlandırılmasıdır. Diğeri ise düşük yapmış olan kadınların rahmini, gebeliğe dair dokulardan temizlemektir. Bu işlem revizyon kürtajı olarak da bilinmektedir. Kürtajın bir diğer yapılma amacı ise anne adayının sağlığını tehdit eden gebeliklerin sonlandırılmasıdır.

Kürtaj Kimlere Yapılabilir?

Kürtaj işlemi için bazı yasal sınırlandırmalar vardır. Bu sınırlandırmaların önemli bir bölümü de kürtaj yaptırmak isteyen bireyin yaşı ile alakalıdır. Mesela 18 yaşını doldurmuş olan bir birey, eğer evli değilse direkt olarak uygun bir klinikte kürtaj işlemi yaptırabilir. Eğer evli ise kürtaj işleminin yapılabilmesi için eşinin de onayı gerekir. Aksi takdirde doktorun kürtaj yapması yasal olmaz. Kürtaj yaptırmak isten birey evli olsa dahi 18 yaşından küçükse kürtaj işlemi için ailenin veya yasal vasinin onayı gerekir. Eğer kürtaj yaptırmak isteyen birey 15 yaşından küçükse ailenin onayı olsa bile kürtaj işlemi, yasal merciler bilgilendirilmeden yapılamaz. Böyle bir durumla karşı karşıya kalan doktor, olası istismar durumlarının değerlendirilebilmesi için mutlaka olayı gerekli devlet kurumlarına bildirmelidir.

Kürtaj Yasal Mı?

İsteğe bağlı kürtaj, gerekli şartlar sağlandığı takdirde ülkemizde yasaldır. Bu şartların arasında en önemli olanı, isteğe bağlı yapılacak olan kürtajla sonlandırılması planlanan gebeliğin 10. haftadan daha büyük olmamasıdır. Yani isteğe bağlı kürtaj ile yalnızca 10. haftaya kadar olan gebelikler sonlandırılabilir. 10. haftadan daha büyük olan gebeliklerin sonlandırılabilmesi için, gebeliğin sonlandırılmasını gerektiren ciddi bir sağlık sorunu var olmalıdır.

Kürtaj Kayıtlara Geçer Mi?

Kürtaj, tüm tedavi uygulamaları, cerrahi işlemler ve ilaç işlemleri gibi hastanın haklarının korunabilmesi için kayıt altına alınır. Bununla birlikte hastaların, bu kayıtların üçüncül kişilerle paylaşılmasından korkmasına gerek yoktur. Çünkü hastanın kendisi haricinde kimse bu kayıtlara ulaşamaz.

Kürtaj Anlaşılır Mı?

Bireyin kürtaj yaptırmış olduğu dış görünüşünden veya cinsel organından anlaşılmaz. Ancak kürtajdan sonra bir süre daha gebeliğe işaret eden hormonlar, bireyin kan testlerinde yüksek miktarda gözlemlenebilir.

Kürtaj Ağrılı Mı?

Hasta, kürtaj boyunca anestezi altında olduğu için kürtaj sırasında yapılan işlemler sebebiyle ağrı hissi duymaz. Yani kürtaj işlemi tamamen ağrısız bir şekilde gerçekleştirilir.

Kürtaj Tehlikeli Mi?

Kürtaj tehlikeli veya zararlı bir uygulama değildir. Ancak her tıbbi işlemin olduğu gibi kürtaj uygulamasının da birtakım riskleri ve komplikasyonları vardır. Bu komplikasyonların meydana gelme olasılığı son derece düşüktür. Ancak yine de kürtaj sırasında yapılan işlemler sonucu kanama ve enfeksiyon gibi riskler ortaya çıkabilir.

Kürtaj Kadiköy Ne Kadar Sürer?

Kürtaj, gerekli hazırlıklar tamamlandıktan sonra 10 ila 15 dakikalık bir işlemle tamamlanır. Yani kürtaj uygulaması yarım saatten kısa bir sürede tamamlanmaktadır. Kürtaj yaptıran bireyler, klinikte, hastanede veya muayenehanede bir süre dinlendikten sonra evlerine dönebilirler.

Kürtaj Kadiköy Nasıl Yapılır?

Klasik kürtaj uygulamasının ilk aşamasında hastaya anestezi yapılır. Daha sonra ise hastanın genital bölgesi özel solüsyonlar ile temizlenir. Vajinal duvarlar aralanır ve küret isimli araç yardımı ile rahim duvarı kazınır. Böylece kürtaj işlemi tamamlanmış olur.

Vakumlu Kürtaj Nasıl Yapılır?

Vakumlu kürtaj işlemi sırasında da ilk olarak hastaya anestezi uygulanır. Daha sonra ise özel bir kanül (ince boru) vajinal yoldan hastanın rahim bölgesine iletilir. Bu borunun diğer ucunda vakumlu kürtaj cihazı yer alır. Bahsi geçen cihaz negatif basınç oluşturarak gebeliğe dair dokuların rahim duvarından ayrılmasını ve vücut dışına tahliye edilmesini sağlar. Vakumlu kürtaj iyileşme sürecinin daha kısa olması ve çok daha konforlu bir uygulama olması gibi sebeplerden, klasik kürtaja kıyasla daha avantajlı bir uygulamadır.

Kadiköy Kürtaj Fiyatları 2024

Kadiköy kürtaj fiyatları 2024 ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.