Gebelik Öncesi Danışma İstanbul

Gebelik öncesi danışma İstanbul, gebeliği riskli kılabilecek sağlık sorunlarının erkenden tespit edilmesi, ortadan kaldırılması ve gebeliğin sağlıklı bir şekilde başlayabilmesi için yapılan, özel bir kadın doğum uygulamasıdır. Gebelik hem anne adayı hem de baba adayı için oldukça özel bir süreçtir. Ancak bu süreci zorlu, riskli ve tehlikeli kılan pek çok sağlık sorunu vardır. Bu sağlık sorunlarının bazıları gebelik henüz gerçekleşmemişken tespit edilebilir. Daha sonra ise özel uygulamalar yardımı ile kontrol altına alınabilir veya ortadan kaldırılabilir.

Gebelik öncesi danışmanlık uygulaması da tam olarak bu amaçla yapılır. Bu uygulama sırasında gebelik için ideal zaman aralığı belirlenebilir, gebeliği riske atabilecek sağlık sorunları kontrol altına alınabilir ve gebelik sürecinde çifte destek olunabilir. Gebelik öncesi danışmanlık hizmeti çoğu zaman, gebelik gerçekleştikten sonra riskli gebelik takibi veya gebelik takibi uygulamaları ile birlikte devam eder. Böylece yalnızca gebelik öncesi süreçler değil aynı zamanda gebelik gerçekleştikten sonra da profesyonel bir şekilde gebelik süreci takip edilebilir. Yazımızın devamında ‘’Gebelik öncesi danışmanlık neden önemlidir?’’, ‘’Gebelik öncesi danışma nasıl olur?’’, ‘’Tekrarlayan düşüklerde gebelik öncesi danışmanlığın faydaları nelerdir?’’ ve ‘’Kimler gebelik öncesi danışmanlığa başvurmalı?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul gebelik öncesi danışma ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik Öncesi Danışma Nedir?

Gebelik öncesi danışma, hamile kalmayı planlayan kadınların ve çiftlerin sağlık uzmanlarıyla görüşerek gebelik sürecine hazırlanmalarını sağlayan bir danışmanlık hizmetidir. Bu danışma, gebelik öncesinde sağlık durumunun değerlendirilmesi, hamileliğe hazırlık sürecinde yapılması gerekenlerin belirlenmesi ve olası risklerin azaltılması için önemlidir. Aynı zamanda, gebelikte meydana gelebilecek potansiyel problemlerin erken tespiti ve tedavi edilmesi amacıyla da büyük önem taşır.

Gebelik Öncesi Danışma Neden Yapılır?

Gebelik öncesi danışma, gebelik sürecinde ortaya çıkabilecek potansiyel sorunların erkenden tespit edilmesi, bu sorunların önlenmesi ve çiftin gebelik sürecine ideal bir şekilde hazırlanabilmesi amacıyla yapılmaktadır.

Kimler Gebelik Öncesi Danışmanlığa Başvurmalı?

Gebelik öncesi danışmanlık hizmeti, hamile kalmayı planlayan tüm çiftlere önerilmektedir. Çünkü bu hizmet kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar, herhangi bir sağlık sorunu olmayan çiftler için bile faydalı olabilmektedir. Bununla birlikte şu kişilere gebelik öncesi danışmanlık hizmeti almaları özellikle tavsiye edilmektedir:

• İlk defa hamile kalmayı planlayan kadınlar.
    • Kronik hastalıkları ve sağlık sorunları olan bireyler.
    • Geçmişte tekrarlayan düşük yapmış olan bireyler.
    • Ailesinde genetik hastalık öyküsü bulunan bireyler.
    • 35 yaşında veya 35 yaşından büyük olan bireyler.
    • Gebelik süreci öncesinde kilosuyla veya beslenme alışkanlıkları ile ilgili bir sorunu olan bireyler.
    • Düzenli olarak ilaç kullanan bireyler.

Genel olarak da sağlıklı ve güvenli bir gebelik süreci geçirmek isteyen her çifte gebelik öncesi danışmanlık hizmeti almaları önerilir.

Riskli Gebeliklerde Gebelik Öncesi Danışmanlık Neden Önemli?

Düşükle sonuçlanma riski veya anne adayının sağlığını tehdit edebilme riski bulunan gebelikle riskli gebelik veya yüksek riskli gebelik olarak isimlendirilir. Bu gebeliklerde risk faktörü çoğu zaman, anne adayının gebelik öncesinde sahip olduğu bir sağlık sorunu nedeniyle ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden riskli gebeliklerde gebelik öncesi danışmanlık hizmeti son derece önemlidir. Bahsi geçen riskler danışmanlık hizmeti kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar sayesinde tespit edilebilir ve değerlendirilebilir. Böylece bu risklerin pek çoğu, henüz daha gebelik gerçekleşmemişken ortadan kaldırılabilir.

Gebelik Öncesi Danışmanın Faydaları Nelerdir?

Gebelik öncesi danışmanlığının faydaları arasında şunlar yer almaktadır:

• Gebeliği riskli kılabilecek faktörler erkenden belirlenebilir.
    • Çiftin gebelik sürecine ideal bir şekilde hazırlanması sağlanabilir.
    • Gebelik sırasında ortaya çıkabilecek sağlık sorunları, henüz gebelik meydana gelmemişken önlenebilir.
    • Gebeliğin planlanan bir zaman diliminde meydana gelmesi sağlanabilir.

Gebelik öncesi danışmanlık hizmetinin faydaları bu şekilde sıralanabilir.

Gebelik Öncesi Danışma Nasıl Yapılır?

Gebelik öncesi danışma kadın doğum uzmanları tarafından yapılır. Bu süreçte doktor, hastasının hastalık geçmişini inceler. Ailesinde bulunan hastalıkları değerlendirir. Hem anne adayının hem de baba adayının yaşam tarzını, beslenme alışkanlıklarını ve kullandıkları ilaçları gözden geçirir. Eğer gebelik öncesinde bu ilaçlarda doz değişimi yapılması gerekiyorsa farklı uzmanlarla da iletişim halinde olarak bu değişiklikleri tamamlar. Daha sonra ise gebeliğin daha ideal ve sağlıklı bir şekilde başlayabilmesi için detayları tamamen çifte özel planlanan özel uygulamalar gerçekleştirir.

İstanbul Gebelik Öncesi Danışma Fiyatları 2024

İstanbul gebelik öncesi danışmanlık fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.